Klauzule niedozwolone UOKiK - Turystyka
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
2948 |
2012-03-23 |
XVII AmC 2018/10 "Strony zgodnie ustalają, że właściwym miejscowo jest sąd miejsca zawarcia umowy"
|
Turystyka |
2941 |
2012-03-01 |
XVII AmC 3156/10 "Klient zobowiązany jest do pokrycia wyrządzonych przez siebie lub osoby współtowarzyszące szkód w trakcie trwania imprezy w miejscu ich powstania"
|
Turystyka |
2940 |
2012-03-01 |
XVII AmC 3156/10 "Klientowi nieprzysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał z przyczyn nie leżących po stronie organizatora lub z powodu przerwania jego udziału w imprezie przez służby graniczne lub policję"
|
Turystyka |
2937 |
2012-03-01 |
XVII AmC 3558/10 "Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany warunków umowy z przyczyn od niego niezależnych. Jeżeli klient zawiadomiony o powyższych zmianach nie zgłosi rezygnacji w ciągu 3 dni od daty otrzymania zawiadomienia, przyjmuje...
|
Turystyka |
2933 |
2012-03-01 |
XVII AmC 2628/10 "Victoria Travel z uwagi na poniesione koszty organizacji ma prawo dokonać potrąceń w sposób określony niniejszymi warunkami:
a) opłata manipulacyjna 50 PLN, jeśli rezygnacja została złożona wcześniej niż na 30 dni przed dniem...
|
Turystyka |
2931 |
2012-03-01 |
XVII AmC 2933/10 "Reklamacje z tytułu dostrzeżonych wad lub usterek w wykonaniu umowy Klient może złożyć na piśmie w terminie 14 dni od daty zakończenia imprezy w miejscu zawarcia umowy lub w siedzibie organizatora imprezy podanej na Umowie...
|
Turystyka |
2927 |
2012-03-01 |
XVII AmC 2959/10 "Sprawy sporne rozpatrywał będzie sąd wlaściwy dla siedziby Italia Travel Service Sp. z o.o."
|
Turystyka |
2926 |
2012-03-01 |
XVII AmC 2958/10 "Udokumentowaną, pisemną reklamację należy przedstawić najpóźniej 7 dni od daty zakończenia imprezy"
|
Turystyka |
2925 |
2012-03-01 |
XVII AmC 2957/10 "W przypadku rezygnacji Klienta, Biuro potrąca:
- 20% całkowitej ceny imprezy jeżeli rezygnacja nastąpiła nie później niż 30 dni przed planowanym wyjazdem
- 50% całościowych kosztów imprezy w przypadku złożenia rezygnacji w...
|
Turystyka |
2922 |
2012-02-29 |
XVII AmC 3003/10 "Biuro z uwagi na poniesione koszty organizacji imprezy, zakupu świadczeń u kontrahentów, zastrzega sobie prawo dokonania potrąceń z wniesionych przez Uczestnika opłat według zasad:
- w przypadku rezygnacji w terminie 40 lub...
|
Turystyka |
2921 |
2012-02-29 |
XVII AmC 3002/10 "Reklamację pisemną należy złożyć pilotowi podczas trwania imprezy lub dostarczyć w terminie 7 dni od daty zakończenia imprezy do Biura, a Biuro winno udzielić odpowiedzi w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji"
|
Turystyka |
2826 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Nie uważa się za wadę usługi niedopełnienie warunków umowy uczestnika lub osoby prawne i fizyczne nie pozostające w stosunku prawnym z usługodawcą albo wynikające z okoliczności, za które Biuro nie odpowiada (np. warunki...
|
Turystyka |
2824 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Wysokość odszkodowania nie może przekraczać sumy, którą Uczestnik zapłacił za świadczenia w chwili podpisania umowy."
|
Turystyka |
2823 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Uczestnik ma prawo złożyć w Biurze reklamację w razie nienależytego wykonania umowy, w terminie 14 dni od zakończenia imprezy z zastrzeżeniem pkt 16 d i 16 e"
|
Turystyka |
2822 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Jeżeli Klient zrezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, Biuro potrąca: a) w przypadku imprezy turystycznej - przy rezygnacji powyżej 35 dni przed rozpoczęciem imprezy - 10% ceny imprezy od osoby, -...
|
Turystyka |