Klauzule niedozwolone UOKiK - Turystyka
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
2694 |
2011-11-07 |
XVII AmC 2638/10 "Uczestnik odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone w trakcie trwania imprezy, zarówno przez siebie jak i pozostałe osoby niepełnoletnie pozostające pod jego opieką i zobowiązany jest pokryć szkodę na miejscu jej powstania"
|
Turystyka |
2693 |
2011-11-07 |
XVII AmC 2680/10 "W przypadku odstąpienia Klienta od udziału w imprezie z przyczyn nie leżąccyh po stronie Organizatora (jak np. odmowa wydania paszportu, brak wizy, brak dokumentów upoważniających do przekroczenia granicy, choroba, sprawy...
|
Turystyka |
2692 |
2011-11-07 |
XVII AmC 2671/10 "Reklamacje dotyczące realizacji umowy winny być natychmiast zgłoszone kierownikowi grupy lub pilotowi w trakcie trwania imprezy w formie pisemnej, a następnie w biurze organizatora w terminie 7 dni od daty zakończenia imprezy."
|
Turystyka |
2691 |
2011-11-07 |
XVII AmC 137/10 "Koszty związane z rezygnacją z imprezy:
- każdego Uczestnika rezygnującego z imprezy obciążają opłatą manipulacyjną w wysokości 100 PLN, jeśli rezygnacja nastąpiła powyżej 30 dni przed datą rozpoczęcia imprezy;
- 30% ceny...
|
Turystyka |
2688 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2403/10 "Odstąpienie od umowy wymaga dla swej ważności formy pisemnej. Wówczas klient ma obowiązek zwrotu wszystkich wydanych przez organizatora dokumentów podróży oraz przysługuje mu zwrot wpłaconej kwoty do potrącenia:
a) 50 zł/osoby...
|
Turystyka |
2684 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2225/10 "Jeżeli Skarżący nie jest zadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji w czasie pobytu, to może zgłosić reklamacje w terminie 7 dni od daty zakończenia imprezy wyłącznie listem poleconym na adres siedziby B.P. Filoktitis, z...
|
Turystyka |
2683 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2224/10 "W przypadku przerwania podróży lub pobytu z przyczyn leżących wyłącznie po stronie uczestnika, równowartość niewykorzystanych świadczeń nie będzie refundowana"
|
Turystyka |
2682 |
2011-11-02 |
XVII AmC 992/11 "Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność dotarcia uczestnika na miejsce zbiórki z przyczyn niezależnych od niego (opóźnienia środków transportu, strajki, blokady, wypadki itp.)"
|
Turystyka |
2681 |
2011-11-02 |
XVII AmC 991/11 "Organizator zastrzega sobie możliwść odwołania imprezy przed jej rozpoczęciem w przypadku braku odpowiedniej ilości uczestników (...)"
|
Turystyka |
2680 |
2011-11-02 |
XVII AmC 990/11 "Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie imprezy podczas jej trwania w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych lub z innych przyczyn niezależnych od organizatora"
|
Turystyka |
2679 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2914/10 "Uczestnikowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał z przyczyn nie leżących po stronie Biura lub z powodu przerwania jego udziału w imprezie przez służby graniczne lub policję."
|
Turystyka |
2678 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2913/10 "Uczestnik ma prawo do odstąpienia od umowy (bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów), jeżeli cena imprezy wzrośnie o więcej niż 7%."
|
Turystyka |
2677 |
2011-11-02 |
XVII AmC 138/10 "Uczestnik odpowiada za szkody wyrządzone przez siebie oraz osoby znajdujące się pod jego opieką opłacając odszkodowanie w miejscu ich wyrządzenia"
|
Turystyka |
2676 |
2011-11-02 |
XVII AmC 136/10 "Touroperator zastrzega sobie prawo zmiany ceny imprezy w przypadku udokumentowanego wzrostu kursu walut, kosztów transportu, wzrostu ceł, podatków lub opłat należnych za takie usługi jak np. lotniskowe. Zmiana taka może...
|
Turystyka |
2675 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2416/10 "Uzupełnienie składanych reklamacji mogą być zgłaszane w Biurze, które sprzedało imprezę, nie później niż w ciągu 7 dni od daty jej zakończenia. Niezbędnym warunkiem rozpatrywania reklamacji jest zgłoszenie jej w formie...
|
Turystyka |