Klauzule niedozwolone UOKiK - Turystyka
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
2615 |
2011-10-19 |
XVII AmC 1345/10 "Niewykorzystanie przez Klienta wszystkich punktów programu, a w szczególności wycieczek lub innych atrakcji w miejscu docelowego pobytu, a także wcześniejszy od planowanego powrót z imprezy zwalnia NAMAXA z obowiązku zwrotu...
|
Turystyka |
2614 |
2011-10-19 |
XVII AmC 1344/10 "Po otrzymaniu takiej informacji Klient zobowiązany jest na piśmie, pod rygorem nieważności, w ciągu kolejnych 5 dni poinformować NAMAXA czy zgadza się na proponowane zmiany umowy czy też, na skutek dokonanych zmian, odstępuje...
|
Turystyka |
2613 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2232/10 "Uczestnik zobowiązuje się do pokrycia szkód wyrządzonych przez siebie oraz osób będących pod jego opieką w czasie trwania imprezy i w miejscu ich powstania"
|
Turystyka |
2612 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2231/10 "Uczestnikowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał w czasie trwania imprezy z przyczyn leżących po stronie Uczestnika"
|
Turystyka |
2607 |
2011-10-19 |
XVII AmC 1931/10 "Biuro nie zwraca pieniędzy z tytułu nie wykorzystanych przez uczestnika świadczeń z jego winy (np.:spóźnienie się na miejsce zbiórki, skrócenie pobytu, rezygnacja z części lub całości programu)."
|
Turystyka |
2606 |
2011-10-19 |
XVII AmC 1930/10 "Ceny przedstawione w katalogu, są cenami stałymi. Biuro zastrzega sobie jednak prawo do zmiany ceny w wyjątkowych przypadkach, tj. skokowe zmiany kursów walut, przekraczające 5 %, taryf przewozowych, cen paliw, przepisów...
|
Turystyka |
2593 |
2011-10-03 |
XVII AmC 890/10 "W przypadku niemożności polubowego zakończenia sporu, sądem właściwym miejscowo do rozpoznania ewentualnych sporów z uczestnikiem jest sąd we Wrocławiu"
|
Turystyka |
2592 |
2011-10-03 |
XVII AmC 890/10 "Uczestnik może zgłosić reklamację również po zakończeniu imprezy, nie później jednak niż w terminie 7 dni od daty jej zakończenia"
|
Turystyka |
2591 |
2011-10-03 |
XVII AmC 890/10 "W przypadku rezygnacji z imprezy przez Uczestnika, z przyczyn nie leżących po stronie Organizatora, Uczestnika obciążają koszty poniesione w związku z dokonaną rezerwacją, przy czym wysokość kosztów wynosi:
a. 50 PLN od osoby...
|
Turystyka |
2590 |
2011-10-03 |
XVII AmC 2197/10 "Jeśli natomiast Klient, który zgłosił zastrzeżenia o których mowa w ust.2, nie będzie usatysfakcjonowany załatwieniem sprawy, może złożyć reklamację pisemną w siedzibie Organizatora w terminie 14 dni od zakończenia realizacji...
|
Turystyka |
2589 |
2011-10-03 |
XVII AmC 2197/10 "Organizator zastrzega sobie prawo odwołania imprezy w terminie nie krótszym niż 14 dni przed jej rozpoczęciem z przyczyn leżących po jego stronie lub w przypadku braku odpowiedniej ilości uczestników imprezy"
|
Turystyka |
2588 |
2011-10-03 |
XVII AmC 2197/10 "O zmianie wysokości ceny Organizator informuje Klienta w formie pisemnej. Wzrost cen o więcej niż 10% ceny imprezy wynikającej z umowy upoważnia klienta do udostępnienia od umowy w terminie 5 dni od daty poinformowania go o...
|
Turystyka |
2570 |
2011-09-21 |
XVII AmC 1785/10 "Po powrocie do kraju uczestnik może złożyć reklamację na piśmie odnośnie wadliwego wykonania umowy w terminie do 7 dni od daty jej zakończenia w B.P. "Olimp"- odpowiedź w formie pisemnej winna być udzielona najpóźniej w ciągu...
|
Turystyka |
2568 |
2011-09-21 |
XVII AmC 2010/10 "W przypadku rezygnacji z przyczyn nie leżących po stronie biura dokonane są następujące potrącenia:
w każdym przypadku opłata manipulacyjna w wysokości 50 PLN, jeżeli rezygnacja nastąpiła
do 45 dni przed rozpoczęciem...
|
Turystyka |
2564 |
2011-09-21 |
XVII AmC 1928/10 "Jeżeli Klient zrezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, Biuro potrąca:
- Opłatę manipulacyjną w wysokości 5 % ceny - przy rezygnacji do 40 dni przed rozpoczęciem imprezy
- 25 % ceny - przy...
|
Turystyka |