Klauzule niedozwolone UOKiK - Turystyka
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
2646 |
2011-10-19 |
XVII AmC 657/09 "Biuro podróży ma prawo odwołać imprezę turystyczną, jeżeli liczba rezerwacji jest mniejsza niż 75 % planowanej liczby uczestników danej imprezy"
|
Turystyka |
2645 |
2011-10-19 |
XVII AmC 1770/10 "Wszelkie reklamacje w sprawie usług winny być wniesione nie później niż do 14 dni od zakończenia imprezy."
|
Turystyka |
2638 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2676/10 "Uczestnik ma prawo do złożenia reklamacji w formie pisemnej do 7 dni po zakończeniu imprezy. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest pisemne potwierdzenie jej u kierownika ośrodka, rezydenta lub pilota wycieczki. Reklamacje nie...
|
Turystyka |
2637 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2675/10 "Uczestnicy zobowiązują się do pokrycia szkód wyrządzonych przez siebie lub osób będących pod ich opieką w czasie trwania imprezy i w miejscu ich powstania"
|
Turystyka |
2636 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2674/10 "Agencja Turystyczna "Erbus"zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z powodu braku wymaganego minimum uczestników"
|
Turystyka |
2632 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2090/10 "c/ jeżeli wada nie została usunięta, po powrocie uwagi winny być wniesione pisemnie w oparciu o skargę złożoną u rezydenta nie później jednak niż w ciągu 7 dni od daty zakończenia imprezy"
|
Turystyka |
2631 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2089/10 "Odpłatność uczestnika:
a) Cena ustalona w umowie nie może być podwyższona, chyba, że umowa wyraźnie przewiduje możliwość podwyższenia ceny, a organizator turystyki udokumentuje wpływ na podwyższenie ceny jednej z...
|
Turystyka |
2630 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2962/10 "Uczestnik odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone w trakcie trwania imprezy, zarówno przez siebie jak i pozostałe osoby niepełnoletnie pozostające pod jego opieką i zobowiązany jest pokryć szkody na miejscu jej powstania"
|
Turystyka |
2629 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2961/10 "B.P. Filoktitis nie zwraca świadczeń, których uczestnik nie wykorzystał w czasie trwania imprezy, z winy leżącej po stronie uczestnika"
|
Turystyka |
2628 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2960/10 "Organizator lub Agent, który sprzedaje imprezę, zobowiązany jest do powiadomienia Uczestnika o ewentualnej zmianie istotnych warunków umowy (termin, program, standard, miejsce) na piśmie, niezwłocznie po uzyskaniu informacji...
|
Turystyka |
2620 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2235/10 "Wszelkie reklamacje powinny być składane:
- natychmiast po zaistnieniu sytuacji będącej przyczyną reklamacji - u pilota
- w ciągu 7 dni od daty zakończenia wycieczki Klient ma prawo do (a w przypadku gdy wcześniej nie...
|
Turystyka |
2619 |
2011-10-19 |
XVII AmC 2233/10 "W razie rezygnacji z wycieczki bez skutecznego wezwania innej osoby (lub osób) wstępującej w miejsce Klienta oraz pozostałych osób, na rzecz których zawarto umowę, Klient będzie obciążony poniższymi kosztami;
- jeżeli...
|
Turystyka |
2618 |
2011-10-19 |
XVII AmC 1160/10 "Koszty ponoszone przez Uczestnika w przypadku rezygnacji:
do 30 dni przed wyjazdem kwoty wpłaconych zaliczek.
od 30 do 4 dni przed wyjazdem 70 % ceny imprezy.
od 3 dni do dnia wyjazdu i podczas trwania wycieczki...
|
Turystyka |
2617 |
2011-10-19 |
XVII AmC 1159/10 "Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania wycieczki: do 7 dni przed jej rozpoczęciem w przypadku braku wymaganej liczby Uczestników (Uczestnik otrzymuje zwrot całości wpłaconych zaliczek do 3 dni od powiadomienia), jeżeli...
|
Turystyka |
2616 |
2011-10-19 |
XVII AmC 1158/10 "Uczestnik odpowiada za wyrządzone przez siebie szkody i ma obowiązek je pokryć w miejscu ich powstania z własnych środków"
|
Turystyka |