Klauzule niedozwolone UOKiK - Turystyka
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
2729 |
2011-12-28 |
XVII AmC 2643/10 "Atlas Glob Sp. z o.o. nie ponosi żadnej odpowiedzialności za bagaż Klienta w przypadku jego zamiany, zagubienia lub kradzieży."
|
Turystyka |
2727 |
2011-12-28 |
XVII AmC 1338/10 "Organizator zastrzega sobie prawo odwołania imprezy z przyczyn od siebie niezawinionych lub spowodowaniem działaniem siły wyższej. Uczestnik otrzymuje z tego tytułu zwrot pełnej wpłaty. Uczestnikowi nie przysługuje natomiast...
|
Turystyka |
2725 |
2011-12-28 |
XVII AmC 656/09 "O rezygnacji z imprezy klient zobowiązany jest poinformować biuro podróży w ciągu 3 dni po otrzymaniu informacji na temat zmian, ale nie później niż 48 godzin przed wyjazdem. Brak oświadczenia o rezygnacji w powyższym terminie...
|
Turystyka |
2724 |
2011-12-28 |
XVII AmC 1510/10 "Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z przyczyn od siebie niezależnych (decyzje władz państwowych, działanie siły wyższej itp.). Uczestnik otrzymuje z tego tytułu zwrot pełnej wpłaty. Uczestnikowi nie...
|
Turystyka |
2723 |
2011-12-28 |
XVII AmC 3485/10 "Organizator nie będzie dokonywać zwrotu wartości świadczeń, nie wykorzystanych w części lub w całości z przyczyn osobistych np.: spoźnienie na zbiórkę, przerwanie podróży, skrócenie pobytu, choroba, nieszczęśliwy wypadek,...
|
Turystyka |
2722 |
2011-12-28 |
XVII AmC 3484/10 "Klient ma prawo do rezygnacji z udziału w imprezie. [...] Klient podpisując umowę z Organizatorem potwierdza, że zapoznał się i akceptuje przedstawione warunki, rezygnacji. W każdej innej sytuacji potrącane są następujące...
|
Turystyka |
2721 |
2011-12-28 |
XVII AmC 3483/10 "Klient może zrezygnować bez ponoszenia kosztów w przeciągu 3 dni od powiadomienia, jeżeli podwyżka przekracza 10 %"
|
Turystyka |
2720 |
2011-12-28 |
XVII AmC 3482/10 "O wszelkich zmianach w programie imprezy Organizator powiadomi Klienta w momencie uzyskania takich nformacji. W takim przypadku Klient ma prawo odstąpić od umowy z zachowaniem prawa do zwrotu wpłaconych kwot pieniężnych....
|
Turystyka |
2717 |
2011-12-28 |
XVII AmC 1913/10 "Biuro nie bierze odpowiedzialności za utracone w czasie imprezy rzeczy oraz przedmioty wartościowe"
|
Turystyka |
2716 |
2011-12-28 |
XVII AmC 1911/10 "Organizator zastrzega sobie prawo zmiany programu i ceny - nie później niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy w przypadku wzrostu kursu walut, kosztów transportu, ceł, podatków, opłat lotniskowych lub załadunkowych w portach...
|
Turystyka |
2715 |
2011-12-28 |
XVII AmC 2202/10 "Reklamacja winna być złożona na piśmie nie później niż 14 dni po terminie zakończenia imprezy"
|
Turystyka |
2714 |
2011-12-28 |
XVII AmC 2201/10 "Nie mogą być przedmiotem roszczeń okoliczności powodujące niewygody lub utrudnienia, znane Uczestnikowi przed rozpoczęciem imprezy"
|
Turystyka |
2707 |
2011-11-25 |
XVII AmC 61/08 "Związane z umową roszczenia przedawniają się po upływie 1 roku od przewidzianego w umowie terminu zakończenia wyjazdu. (...) Roszczenia o naprawieniu szkody na ciele oraz roszczenie z tytułu śmierci przedawniają się po trzech...
|
Turystyka |
2706 |
2011-11-25 |
XVII AmC 61/08 "Organizator nie odpowiada za: (...) szkody poniesione przez Uczestników wskutek udziału w grach sportowych i innych imprezach organizowanych w trakcie pobytu, w których Uczestnicy wzięli udział z własnej woli (...)"
|
Turystyka |
2700 |
2011-11-07 |
XVII AmC 2634/10 "Klient zobowiązany jest do pokrycia wyrządzonych przez siebie szkód w trakcie trwania imprezy w miejscu ich powstania (hotel, autokar, prom itp.)."
|
Turystyka |