Klauzule niedozwolone UOKiK - Turystyka
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
2350 |
2011-06-14 |
XVII AmC 2996/10 "Centrum Usługowe Nemezis Paweł Dębski zastrzega sobie prawo zmiany programowej i ceny nie później niż 20 dni przed imprezy (...)"
|
Turystyka |
2349 |
2011-06-14 |
XVII AmC 885/10 "Agencja R.A.T. zastrzega sobie możliwość podwyżki ceny imprezy (najpóźniej 20 dni przed datą wyjazdu) w przypadku udokumentowanego wzrostu:
a) kosztów transportu
b) ceł, podatków lub opłat należnych za...
|
Turystyka |
2341 |
2011-06-13 |
XVII AmC 2084/10 "Orgazniator zastrzega sobie okres 30 dni kalendarzowych na rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi. W sprawach wymagających dodatkowych ustaleń lub wyjaśnień termin ten może być przedłużony do 60 dni"
|
Turystyka |
2340 |
2011-06-13 |
XVII AmC 2083/10 "Koszty rezygnacji:
a) Do 45 dni przed rozpoczęciem imprezy - opłatę manipulacyjną w wysokości 100,00 zł/osoby
b) 20% ceny imprezy przy rezygnacji od 44 do 30 dnia przed datą rozpoczęcia imprezy
c)...
|
Turystyka |
2339 |
2011-06-13 |
XVII AmC 2082/10 "Niewykorzystanie któregokolwiek ze świadczeń nie upoważnia do zwrotu zapłaconej kwoty"
|
Turystyka |
2328 |
2011-06-10 |
XVII AmC 413/09 "Uczestnicy zobowiązani są do pokrycia kosztów ewentualnie wyrządzonych przez siebie szkód w trakcie trwania imprezy w miejscu ich powstania"
|
Turystyka |
2327 |
2011-06-10 |
XVII AmC 412/09 "OK Tours nie dokonuje zwrotu wartości świadczeń, które nie zostały w części lub w całości wykorzystane przez Uczestnika np. spóźnienie na zbiórkę, skrócenie pobytu, rezygnacja z części lub w całości imprezy i innych"
|
Turystyka |
2326 |
2011-06-10 |
XVII AmC 411/09 "Ewentualne reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej w terminie 7 dni od zakończenia imprezy"
|
Turystyka |
2325 |
2011-06-10 |
XVII AmC 443/10 "Uczestnik odpowiada za szkody wyrządzone przez siebie oraz osoby znajdujące się pod jego opieką, opłacając odszkodowania w miejscu ich powstania"
|
Turystyka |
2324 |
2011-06-10 |
XVII AmC 442/10 "W przypadku kiedy Uczestnik zrezygnuje z imprezy w trakce jej trwania z przyczyn niezależnych od Biura, Biuro zachowuje prawo do zatrzymania pełnej ceny należnej za usługę"
|
Turystyka |
2323 |
2011-06-10 |
XVII AmC 441/10 "Glob zastrzega sobie prawo zmiany ceny imprezy w przypadku udokumentowanego wzrostu kursów walut, kosztów transportu, wzrostu ceł, podatków lub opłat należnych za takie usługi jak np. lotniskowe, załadunkowe albo przeładunkowe...
|
Turystyka |
2302 |
2011-05-13 |
XVII AmC 1923/10 "Klientowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzysta w trakcie trwania imprezy, z przyczyn leżących po jego stronie"
|
Turystyka |
2301 |
2011-05-13 |
XVII AmC 1922/10 "Biuro ma prawo odwołania imprezy z przyczyn od siebie niezależnych takich jak: brak wymaganego minimum uczestników, siły wyższe (klęski żywiołowe, działania wojenne, epidemie), decyzje władz państwowych i innych instytucji"
|
Turystyka |
2299 |
2011-05-06 |
XVII AmC 173/05 "Rezygnacja klienta z imprezy/świadczeń może nastąpić jedynie w formie pisemnej i pociąga za sobą potrącennia: a. Opłaty rezerwacyjnej, jeśli nastąpiła powyżej 35...
|
Turystyka |
2298 |
2011-05-06 |
XVII AmC 173/05 "W powyższych przypadkach nie przysługuje odszkodowanie, zwrot wpłaconych kwot od których nie należą się odsetki wyczerpuje odpowiedzialność odszkodowawczą organizatora wobec uczetnika."
|
Turystyka |