Klauzule niedozwolone UOKiK - Turystyka
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
541 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 20/02 "W takim przypadku na Kupujących zostanie nałożona kara umowna składająca się z dotychczas wniesionych opłat, nie niższa jednak niż 30% sumy określonej w "Wezwaniu Sprzedaży Timeshare""
|
Turystyka |
540 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 20/02 "Odstąpienie od umowy w tym terminie stwarza bezwarunkowy obowiązek zapłaty na rzecz ALCO określonych na stronie pierwszej kosztów zawarcia umowy"
|
Turystyka |
539 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 89/03 "Biuro nie ponosi odpowiedzialności za błędy w druku katalogu i późniejsze zmiany informacji w katalogu (tzw. errata)"
|
Turystyka |
538 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 89/03 "Biuro nie odpowiada za zmiany lub opóźnienia w godzinach przelotów (przejazdów) oraz zmiany w realizacji programu, o ile uzasadnione są zmianą rozkładu lotów wprowadzoną przez przewoźnika, wzmożonym ruchem na niektórych...
|
Turystyka |
537 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 89/03 "Biuro nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej w sytuacji, gdy zamiast nie zrealizowanego a zawartego w umowie świadczenia, przedstawi świadczenie zastępcze o równorzędnych cechach i równorzędnej wartości"
|
Turystyka |
536 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 89/03 "Reklamacje w stosunku do ofert typu "last minute"są ograniczone"
|
Turystyka |
535 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 89/03 "Biuro zastrzega sobie, bez uprzedniego powiadomienia, prawo zmiany programu lub usług w stosunku do informacji zawartych w katalogu i umowie - zgłoszeniu uczestnictwa - zmiany takie są dopuszczalne tylko w sytuacjach...
|
Turystyka |
531 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 114/03 "Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest pisemne potwierdzenie jej u kierownika ośrodka, rezydenta lub pilota wycieczki. Reklamacje nie spełniające powyższych wymogów nie będą przyjmowane. Biuro zastrzega sobie 45 dniowy termin...
|
Turystyka |
530 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 88/04 "Biuro ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania"
|
Turystyka |
529 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 88/04 "Biuro odpowiada za realizację ilości i jakości świadczeń w trakcie trwania imprezy z wyjątkiem usterek zawinionych przez uczestników, osoby prawne i fizyczne nie pozostające w stosunku prawnym z biurem"
|
Turystyka |
528 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 88/04 "HARCTUR z uwagi na poniesione koszty organizacji ma prawo dokonać potrąceń w sposób określony niniejszymi warunkami: d. 100% ceny, jeśli rezygnacja została złożona w ciągu 9 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy"
|
Turystyka |
527 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 77/04 "Organizator określa jako sąd właściwy miejscowo do rozpoznania ewentualnych sporów z Klientami, właściwy Sąd Powszechny w Rzeszowie - zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa"
|
Turystyka |
526 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 77/04 "W przypadku rezygnacji Klienta z uczestnictwa w imprezie turystycznej stosuje się opłatę manipulacyjną w wysokości 60 zł i następujące potrącenia: mniej niż 10 dni przed datą rozpoczęcia imprezy: 100% ceny imprezy"
|
Turystyka |
525 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 77/04 "Organizator wyłącza całkowicie odpowiedzialność za wady imprez objętych ofertą Organizatora, o ile oferta została zaprezentowana przez osoby działające w imieniu Organizatora"
|
Turystyka |
524 |
2005-10-07 |
Sygn. akt XVII Amc 77/04 "W przypadku niewykonania, bądź nienależytego wykonania umowy przez Organizatora, Klientowi przysługuje prawo do reklamacji złożonej na piśmie w terminie 7 dni od dnia zakończenia imprezy. Reklamacje wniesione do Organizatora...
|
Turystyka |