Klauzule niedozwolone UOKiK - Turystyka
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
437 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 127/03 "Jeżeli Klient rezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, Biuro potrąca: d) przy rezygnacji między 14 a 8 dniem 75% imprezy od osoby e) Przy rezygnacji poniżej 8 dni 100% ceny imprezy od osoby"
|
Turystyka |
436 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 137/03 "II. Zmiany warunków umowy - zgłoszenia. 1. Biuro zastrzega sobie prawo zmiany ceny imprezy w wyjątkowych przypadkach (...) w przypadku drastycznego wzrostu kursu walut, wzrostu cen świadczeń, wzrostu kosztów transportu, ceł,...
|
Turystyka |
435 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 137/03 "Biuro nie ponosi odpowiedzialności za terminowość wpłat Uczestników dokonywanych za pośrednictwem agentów biura"
|
Turystyka |
433 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 125/03 -"Koszty zmian i rezygnacji przedstawiają się następująco: koszty zmian i rezygnacji za 1 osobę, bez wykupionego zabezpieczenia podróży: od 40 do 14 dni przed wylotem - zmiana - 200 zł, rezygnacja - 100% ceny, od 13 dni do 24...
|
Turystyka |
432 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 125/03 "Klient nie ma prawa do rekompensaty z tytułu błędów w druku lub zamieszczenia w katalogu nieprawidłowych informacji o produkcie. Klient ma prawo do rekompensaty jedynie wtedy gdy błąd spowodował, iż standard usług jest niższy...
|
Turystyka |
431 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 125/03 "Cena wycieczki ustalona jest na podstawie obowiązujących cen, opłat, kursów walut. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany ceny wycieczki przed wyjazdem, jeżeli nastąpi wzrost np. kosztów transportu spowodowany wzrostem cen...
|
Turystyka |
430 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 109/03 "W przypadku zadziałania siły wyższej np. wojna, strajk, klęska żywiołowa i inne przyczyny niezależne od Maxim-a, umowa z klientem przestaje obowiązywać"
|
Turystyka |
429 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 109/03 "Maxim nie odpowiada za usługi, które były oferowane jako usługi dodatkowe, wykonywane przez niezależnych od Maxim wykonawców np. wycieczki fakultatywne, wynajem samochodów. W/w odpowiedzialność nie powstaje nawet wtedy, jeżeli...
|
Turystyka |
428 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 109/03 "Maxim nie ponosi odpowiedzialności za niezależne od Maxim-a przejściowe niedogodności w obiektach turystycznych spowodowane siłą wyższą np. czasowy brak wody, ogrzewania, prądu, klimatyzacji oraz za niedogodności spowodowane...
|
Turystyka |
427 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 109/03 "Reklamacje nie zgłoszone na miejscu podczas trwania turnusu w formie pisemnej w Agencji/Recepcji wydającej klucze lub u rezydenta Maxim-a nie będą rozpatrywane po powrocie do kraju"
|
Turystyka |
418 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 104/04 "Wszystkie spory wynikłe z umowy-zgłoszenia zawartej z Uczestnikiem podlegają rozpatrzeniu przez sąd właściwy dla organizatora"
|
Turystyka |
417 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 104/04 "Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zagubiony, skradziony lub zniszczony w czasie imprezy bagaż Uczestnika"
|
Turystyka |
416 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 104/04 "Organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty leczenia i następstwa wypadków przewyższających wartość polisy"
|
Turystyka |
415 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 104/04 "W przypadkach, gdy zgłoszenie przedstawicielowi organizatora na miejscu zaistnienia przedmiotu reklamacji nie jest możliwe, Uczestnik ma prawo do dostarczenia pisemnie reklamacji do 7 dni po zakończeniu imprezy"
|
Turystyka |
414 |
2005-05-05 |
Sygn. Akt XVII Amc 104/04 "Reklamacje winny być wnoszone w formie pisemnej pod rygorem nieważności do 7 dnia od daty zakończenia imprezy"
|
Turystyka |