Klauzule niedozwolone UOKiK
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
2550 |
2011-09-21 |
XVII AmC 2620/10 "Jeżeli z przyczyn leżących po stronie Klienta, klient nie skorzysta ze świadczeń, które są zapewnione w czasie trwania imprezy i objęte programem nie może się on domagać odszkodowania ani obniżenia ceny"
|
Turystyka |
2549 |
2011-09-21 |
XVII AmC 2619/10 "Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z przyczyn od niego niezależnych, z powodu działania siły wyższej, decyzji władz państwowych oraz niewystarczającej liczby uczestników imprezy turystycznej"
|
Turystyka |
2548 |
2011-09-21 |
XVII AmC 3562/10 "W przypadku rezygnacji Uczestnika z przyczyn leżących po jego stronie takich jak: odmowy wydania paszportu, nieważności wymaganych dokumentów, niedotrzymanie przez Uczestnika terminów wpłat, choroby lub innych wypadków...
|
Turystyka |
2547 |
2011-09-21 |
XVII AmC 3561/10 "Biuro Podróży Optim Travel zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z powodu braku wymaganego minimum uczestników."
|
Turystyka |
2546 |
2011-09-21 |
XVII AmC 3560/10 "Wzrost cen powyżej 10 % upoważnia Klienta do rezygnacji z imprezy i uzyskania zwrotu całości kwoty wpłaconej do biura"
|
Turystyka |
2545 |
2011-09-19 |
XVII AmC 3215/10 "Reklamacje związane z zakwaterowaniem, wyżywieniem oraz programem imprezy należy zgłaszać niezwłocznie u pilota/rezydenta, który jest zobowiązany do usunięcia jej na miejscu. W przeciwnym wypadku należy sporządzić protokół,...
|
Turystyka |
2544 |
2011-09-19 |
XVII AmC 3214/10 "Organizator wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu nie wykonania, błędnego wykonania umowy lub błędnej interpretacji oferty przez inne biura (agentów) sprzedających ofertę Organizatora"
|
Turystyka |
2543 |
2011-09-19 |
XVII AmC 1906/10 "Klient zobowiązany jest do pokrycia wyrządzonych przez siebie, lub osoby współtowarzyszące szkód w trakcie trwania imprezy w miejscu ich powstania (hotel, autokar, prom itp.)."
|
Turystyka |
2542 |
2011-09-19 |
XVII AmC 1905/10 "Klientowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał z przyczyn nie leżących po stronie organizatora lub z powodu przerwania jego udziału w imprezie przez służby graniczne lub policję."
|
Turystyka |
2541 |
2011-09-19 |
XVII AmC 2237/10 "Reklamacje dotyczące realizacji imprezy turystycznej będącej przedmiotem niniejszej umowy można zgłaszać wyłącznie w formie pisemnej w ciągu 14 dni od daty zakończenia imprezy pod warunkiem, że zostały na miejscu potwierdzone...
|
Turystyka |
2540 |
2011-09-19 |
XVII AmC 2236/10 "W przypadku rezygnacji przez Uczestnika z uczestnictwa w imprezie z przyczyn nie leżących po stronie BIURA (...) Uczestnik jest zobowiąany do zapłaty kary umownej (z zastrzeżeniem pkt. 6), której wysokość zależy od terminu...
|
Turystyka |
2539 |
2011-09-19 |
XVII AmC 1174/11 "Wszelką nie podjętą przez Abonenta korespondencję wysłaną na ostatnio znany Operatorowi adres do doręczeń uważa się za doręczoną skutecznie z chwilą jej zwrotu na adres Operatora."
|
Usługi telekomunikacyjne |
2538 |
2011-09-19 |
XVII AmC 1011/09 "Jeżeli sprawa będzie wymagała dodatkowych ekspertyz technicznych wykonanych przez zewnętrzne firmy termin rozpatrzenia reklamacji może zostać wydłużony do 30 dni. Jeżeli w ciągu 30 dni sklep nie ustosunkuje się do żądań...
|
Handel elektroniczny |
2537 |
2011-09-19 |
XVII AmC 1011/09 "Reklamacji nie podlegają (..) towar posiadający uszkodzenia mechaniczne"
|
Handel elektroniczny |
2536 |
2011-09-19 |
XVII AmC 1011/09 "Reklamacji podlegają jedynie wady ukryte powstałe z winy producenta w towarze niezużytym"
|
Handel elektroniczny |