Klauzule niedozwolone UOKiK
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
2685 |
2011-11-02 |
XVII AmC 70/11 "Do reklamowanego lub zwracanego produktu konieczne jest dołączenie paragonu"
|
Handel elektroniczny |
2684 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2225/10 "Jeżeli Skarżący nie jest zadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji w czasie pobytu, to może zgłosić reklamacje w terminie 7 dni od daty zakończenia imprezy wyłącznie listem poleconym na adres siedziby B.P. Filoktitis, z...
|
Turystyka |
2683 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2224/10 "W przypadku przerwania podróży lub pobytu z przyczyn leżących wyłącznie po stronie uczestnika, równowartość niewykorzystanych świadczeń nie będzie refundowana"
|
Turystyka |
2682 |
2011-11-02 |
XVII AmC 992/11 "Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność dotarcia uczestnika na miejsce zbiórki z przyczyn niezależnych od niego (opóźnienia środków transportu, strajki, blokady, wypadki itp.)"
|
Turystyka |
2681 |
2011-11-02 |
XVII AmC 991/11 "Organizator zastrzega sobie możliwść odwołania imprezy przed jej rozpoczęciem w przypadku braku odpowiedniej ilości uczestników (...)"
|
Turystyka |
2680 |
2011-11-02 |
XVII AmC 990/11 "Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie imprezy podczas jej trwania w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych lub z innych przyczyn niezależnych od organizatora"
|
Turystyka |
2679 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2914/10 "Uczestnikowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał z przyczyn nie leżących po stronie Biura lub z powodu przerwania jego udziału w imprezie przez służby graniczne lub policję."
|
Turystyka |
2678 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2913/10 "Uczestnik ma prawo do odstąpienia od umowy (bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów), jeżeli cena imprezy wzrośnie o więcej niż 7%."
|
Turystyka |
2677 |
2011-11-02 |
XVII AmC 138/10 "Uczestnik odpowiada za szkody wyrządzone przez siebie oraz osoby znajdujące się pod jego opieką opłacając odszkodowanie w miejscu ich wyrządzenia"
|
Turystyka |
2676 |
2011-11-02 |
XVII AmC 136/10 "Touroperator zastrzega sobie prawo zmiany ceny imprezy w przypadku udokumentowanego wzrostu kursu walut, kosztów transportu, wzrostu ceł, podatków lub opłat należnych za takie usługi jak np. lotniskowe. Zmiana taka może...
|
Turystyka |
2675 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2416/10 "Uzupełnienie składanych reklamacji mogą być zgłaszane w Biurze, które sprzedało imprezę, nie później niż w ciągu 7 dni od daty jej zakończenia. Niezbędnym warunkiem rozpatrywania reklamacji jest zgłoszenie jej w formie...
|
Turystyka |
2674 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2415/10 "Biuro nie bierze odpowiedzialności za utracone w czasie imprezy rzeczy oraz przedmioty wartościowe"
|
Turystyka |
2673 |
2011-11-02 |
XVII AmC 3150/10 "Wszelkie spory mogące wynikać z tytułu realizacji Umowy będą rozstrzygane polubownie, a w razie braku porozumienia przez właściwe Wydziały Cywilne Sądów Rejonowych stosowne dla siedziby Biura"
|
Turystyka |
2672 |
2011-11-02 |
XVII AmC 3149/10 "Biuro przyjmuje reklamacje w ciągu 10 dni od daty zakończenia obozu"
|
Turystyka |
2671 |
2011-11-02 |
XVII AmC 2402/10 "Wszelkie spory wynikłe z Umowy-Zgłoszenia zawartej z uczestnikiem podlegają kompetencjom sądu Organizatora."
|
Turystyka |