Pytanie: Gmina podpisała umowę na wykonanie dokumentacji projektowej z wykonawcą (działalność gospodarcza prowadzona przez jedną osobę) w zamówieniu poniżej 14.000 Euro. Termin wykonania umowy kończy się 30.06.2010. W dniu 04.01.2010 Zamawiający dostał pismo od wykonawcy informujące że z dniem 01.01.2010 firma przestaje istnieć na jej miejsce powstaje nowa, natomiast właściciel starej staje się pracownikiem nowej firmy(właścicielka nowej firmy jest córka poprzedniego właściciela) Jednocześnie w piśmie jest prośba o odpowiednią zmianę treści umowy. Czy Zamawiający może zmienić treść umowy zmieniając w ten sposób de facto Wykonawcę zadania?
Odpowiedź: Zgodnie z regulacją zawartą w art. 7 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych: Zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.Nie...