Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Zawiadomienie pracowników o przejęciu

0
Podziel się:

Pytanie: W przypadku gdy u pracodawcy nie działają związki zawodowe artykuł 23 [1]paragraf 2 Kodeksu pracy nakłada obowiązek informowania przez dotychczasowego i nowego pracodawcę na piśmie swoich...

Pytanie: W przypadku gdy u pracodawcy nie działają związki zawodowe artykuł 23 [1]paragraf 2 Kodeksu pracy nakłada obowiązek informowania przez dotychczasowego i nowego pracodawcę na piśmie swoich pracowników o przewidywanym terminie przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę, jego przyczynach prawnych, ekonomicznych oraz socjalnych skutkach dla pracowników, a także zamierzonych działaniach dotyczących warunków zatrudnienia pracowników, w szczególności warunków pracy, płacy i przekwalifikowania. Czy każdy z pracodawców i dotychczasowy i nowy mają obowiązek informowania w powyższym zakresie swoich pracowników mimo, iż sytuacja pracowników nowego pracodawcy nie ulega zmianie z powodu przejęcia innego zakładu pracy? Jeśli tak to jakiej treści powinna być taka informacja na piśmie przekazana przez nowego dla pracowników przejmowanego zakładu pracy pracodawcy swoim "dotychczasowym" pracownikom? Czy sytuacja dotychczasowych pracowników musi ulec zmianie w związku z przejmowaniem innego pracodawcy?

Odpowiedź: Ustawodawca w art. 23 1 § 3 kodeksu pracy wskazuje sytuację przejęcia przez innego przedsiębiorcę przedsiębiorstwa , w którym nie działają zakładowe...

porady
prawo pracy
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)