Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Wydawanie regulaminów zakładowych pracownikom

0
Podziel się:

Pytanie: Uczestniczyłem w rekrutacji do pracy jako kierowca w firmy transportowej. Zostałem zakwalifikowany, przeszedłem szkolenia i po wszystkim przedłożono mi do podpisania umowę o pracę. Na...

Pytanie: Uczestniczyłem w rekrutacji do pracy jako kierowca w firmy transportowej. Zostałem zakwalifikowany, przeszedłem szkolenia i po wszystkim przedłożono mi do podpisania umowę o pracę. Na szkoleniach otrzymałem do wglądu regulamin zakładu oraz regulamin płac. W obu przypadkach były to wydruki komputerowe bez żadnego podpisu dyrektora, prezesa, zarządu lub tym podobnych. Oba regulaminy nie są nigdzie wywieszone, a jedynie indywidualnie można się starać w dziale personalnym o ich udostępnienie. Kiedy jeden z rekrutów poprosił, aby wydać mu oba regulaminy na piśmie do domu, firma odmówiła, twierdząc, że to całkowicie zbyteczne. Czy pracodawca jest zobowiązany do wydania regulaminów zakładowych i regulaminu płac pracownikowi na jego prośbę? Na jakie przepisy prawa trzeba się powołać w takim piśmie?

Odpowiedź: Co do regulaminu pracy, to przepisy Kodeksu pracy ograniczają się do stwierdzenia, iż pracodawca jest obowiązany zapoznać pracownika z treścią regulaminu...

porady
prawo pracy
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)