Pytanie: Co oznacza termin ""nienormowany czas pracy"". Jestem zatrudniony jako kierownik działu na umowę o pracę w pełnym wymiarze godzin. Pracuję ok. 9 godz. dziennie od poniedziałku do piątku. Kierownik zakładu twierdzi, że powinienem również przychodzić do pracy w soboty, ponieważ wynika to z moich obowiązków i właśnie wspomnianego ""nienormowanego czasu pracy"". Nie unikam pracy w soboty, jeżeli jest to konieczne, ale nie uważam, żeby była ona moim obowiązkiem, jeżeli w ciągu tygodnia wypełniam w sposób konieczny pełny wymiar czasu pracy z okładem. Czy mogę oczekiwać od mojego zakładu pracy ustalenia na piśmie rozliczenia mojego czasu pracy ? Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach niekierowniczych w zamian za pracę w soboty otrzymują dzień wolny od pracy - mnie to nie dotyczy. Czy w tej sytuacji mogę odmowić pracy, która wykracza poza ustalony wymiar czasu, czy ewentualnie mogę zażądaćekwiwalentu za pracę w godzinach ponadliczbowych, jeżeli założona organizacja pracy zakładu wymaga mojej obecności.
Odpowiedź: Nienormowany czas pracy oznacza, że czas pracy pracownika nie został ściśle określony godzinowo. Czas pracy w takim wypadku wynika z zakresu zadań danego pracownika,...