Pytanie: W dniu 18 kwietnia 2006 r. nie zostałam wpuszczona do pokoju, które jest moim miejscem pracy moje stanowisko to specjalista ds. kadr. Pani, która objęła stanowisko dyrektora w dniu 11 kwietnia 2006 r. poinformowała mnie, że powołała komisję inwentaryzacyjną celem spisania dokumentacji znajdującej się w moim pokoju tłumacząc to moim bezpieczeństwem, gdyż klucze od mojego pokoju rzekomo znajdowały się u osób trzecich. Dodatkowo pani dyrektor zażądała żeby zostały skopiowane w całości dane znajdujące się na mim komputerze. W pokoju, które jest mim stanowiskiem pracy mam zgromadzone materiały pomocnicze, na których pracuje takie jak np. Dzienniki Ustaw, które zakupiłam za własne pieniądze, proste programy komputerowe opracowane przeze mnie pomocne mi w gromadzeniu danych. Czy pracodawca ma prawo umieścić w spisie inwentaryzacyjnym wszystko co znajduje się w pokoju, który jest miejscem pracy pracownika? Czy ma prawo do skopiowania w całości danych znajdujących się w komputerze? Czy pracownik ma prawo
w pracy do prywatności ? Proszę o podanie podstawy prawnej?
Odpowiedź: Cechą stosunku pracy jest wykonywanie pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy pod jego kierownictwem orazw miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę....