Pytanie: Otrzymałem przesyłką kurierską od osoby prywatnej używany mebel. Niestety dotarł uszkodzony. Wysyłający zgodził się, iż stan odebranego mebla różni się od wysłanego(zdjęcia przed wysyłką i po odbiorze, na dokumencie wysyłkowym została naniesiona uwaga, że mebel dotarł uszkodzony). Mając na celu polubowne rozwiązanie problemu zgłosiłem reklamację do sprzedawcy. Sprzedawca złożył reklamację u przewoźnika, została odrzucona - na podstawie braku protokołu uszkodzonego opakowania (przy moim odbiorze). Nadal mam uszkodzony mebel. Czy mogę po odpowiedzi sprzedawcy odstąpić od zakupu skoro mebel jest niezgodny z zamówieniem i wezwać go do "zabrania" mebla i zwrotu zapłaty? Czy muszę na własny koszt odesłać mebel i żądać zwrotu zapłaty? Czy ewentualnie mogę zaproponować upust, który chociaż w części byłby rekompensatą za uszkodzenie i stan obecny mebla?
Odpowiedź: W niniejszym pytaniu należy rozważyć dwa zagadnienia: potencjalną odpowiedzialność sprzedawcy oraz przewoźnika. Miarodajny dla przypisania odpowiedzialność...