Pytanie: Zakupiłam telefon komórkowy za cenę 1 zł. - symboliczna złotówka w związku z podpisaniem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z firma telefonii komórkowej. Nabyłam telefon w oparciu o parametry opublikowane na stronie internetowej firmy świadczącej usługi telekomunikacyjne. Okazało się, że parametry zupełnie nie odpowiadają tym oficjalnie przedstawionym. Czas czuwania i rozmów jest 6-kronie niższy. Nabyłam właśnie wspomniany aparat, ponieważ potrzebuję telefon, który będzie miał długi czas rozmów. Czy mogę w jakiś sposób wyegzekwować zamianę tego telefonu na inny od firmy świadczącej usługi telekomunikacyjne? Czy firma w jakiś sposób odpowiada za podawanie danych niezgodnych z rzeczywistymi? Dokonując zakupu owego telefonu kierowałam się parametrami przedstawionymi przez firmę na jej stronie internetowej.
Odpowiedź: Zgodnie z art. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej orazo zmianie Kodeksu cywilnego:
- Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar...