Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Roszczenia z tytułu rękojmi

0
Podziel się:

Pytanie: Dnia 30 grudnia 2005 roku (data wystawienia faktury 10 stycznia 2006 roku) dokonałam zakupu samochodu marki Peugeot 307 rocznik 2002 za kwotę 25 000 PLN. Samochód był samochodem firmowym...

Pytanie: Dnia 30 grudnia 2005 roku (data wystawienia faktury 10 stycznia 2006 roku) dokonałam zakupu samochodu marki Peugeot 307 rocznik 2002 za kwotę 25 000 PLN. Samochód był samochodem firmowym (firma to Przedsiębiorstwo Transportowe jest spółką akcyjną). Przy zakupie samochodu zostałam poinformowana wyłącznie o następujących uszkodzeniach: rozszczelnieniu skrzyni biegów oraz o konieczności wymiany łącznika stabilizatorów oraz łożysk. W dniu 25 stycznia 2006 roku dokonałam na moje zlecenie przeglądu w autoryzowanej stacji Peugeot. W wyniku przeglądu stwierdzono następujące uszkodzenia pojazdu: drążek kierowniczy lewy, końcówka drążka kierowniczego, COM, przełącznik kierunkowskazów, chłodnica, płyn chłodnicy, pióra wycieraczek przód, rozszczelniona skrzynia biegów, alternator, sprężarka klimatyzacji, stycznik klapy bagażnika, gąbka fotela kierowcy. Ponieważ o powyższych usterkach nie zostałam poinformowana, czy mogę żądać od przedsiębiorstwa usunięcia powyższych usterek? Gdyby przedsiębiorstwo nie
chciało usunąć usterek, czy mogę wystąpić na drogę sądową (powołując się na ustawę Dz. U. 141, poz. 1176)? Czy jako osoba fizyczna jestem na pozycji wygranej czy przegranej?

Odpowiedź: Sprzedawca odpowiada za sprzedawany towar na zasadzie rękojmi. W polskim ustawodawstwie istnieją dwa podstawowe akty prawne odnoszące się do rękojmi- ustawa...

porady
prawo
prawo cywilne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)