Pytanie: Wysłaliśmy paczkę ze sprzętem elektronicznym z Warszawy do Niemiec korzystając z usług kuriera DPD. Paczka została uszkodzona w transporcie. Przy próbie zgłoszenia szkody otrzymaliśmy termin na składanie formularza reklamacyjnego i dodatkowych wymaganych dokumentów. Termin podany to 14 dni. Później przewoźnik uznaje, że szkoda nie zaistniała i nie można dochodzić odszkodowania. Z uwagi na to ze odbiorca jest w Niemczech proces zbierania dokumentów się wydłużył. Czy jest możliwość przedłużenia tego terminu 14 dniowego ? Czy w ogóle jest on podstawny? W kodeksie cywilnym na tego typu roszczenia termin to chyba 3 lata. Czy i na jakiej podstawie można ten termin wydłużyć, oraz jeśli tak to o ile ?
Odpowiedź: Kodeksu cywilny nie znajduje zastosowania do umowy przewozu przesyłki, w tym wypadku stosuje się ustawę prawo przewozowe.Zgodnie z art. 75 ust. 1 prawa przewozowego:...