Pytanie: Zakład Energetyczny informuje firmę, o wyłączeniu prądu na 15 minut przed wyłączeniem. W związku z charakterem prowadzonej firmy brak prądu uniemożliwia pracę. Firma ponosi straty, gdyż nie może wykonywać bieżącej produkcji, musi płacić wynagrodzenie pracownikom jak i również nie może zaopatrzyć kontrahentów, którzy w danym momencie przyjeżdżają po odbiór towaru. Czy w związku z tym firma ma prawo domagać się jakiegokolwiek odszkodowania za wyłączenie prądu, gdy wyłączenie to nie było związane z awarią, jak i również czy przysługuje odszkodowanie, gdy wyłączenie jest wynikiem awarii? Czy jest prawna możliwość zdyscyplinowania Zakładu, by informowali firmę odpowiednio wcześniej o zamiarze wyłączenia prądu (gdy jest to możliwe - poza awarią)?
Odpowiedź: Przepisy ustawy Prawo energetyczne nie regulują kwestii obowiązków operatora i roszczeń odbiorcy w związku z przerwą w dostawach energii elektrycznej. Konieczne...