Pytanie: W dwóch ostatnich miesiącach nie dotarły do mnie faktury od operatora telekomunikacyjnego; docierają tylko SMSy przypominające o płatnościach. W związku z tym, zadzwoniłem w celu wyjaśnienia tej sytuacji i dowiedziałem się, że: - faktury były wysyłane, ale dowodów nadania nie ma; - jeżeli życzę sobie duplikat faktury to muszę zapłacić 10 PLN; - oryginałów faktur ponownie nie wyślą. Według mnie praktyka taka krzywdzi klienta, który nie może odpowiadać za nieskuteczność systemu wysyłki faktur.Czy pobieranie opłaty za duplikat faktury, która zaginęła bo została wysłana (lub nawet nie) listem zwykłym jest legalne? Czy na taką praktykę można skutecznie poskarżyć się do UOKiK będąc przedsiębiorcą (względnie czy można złożyć skargę \"ogólną\" mając zawartą umowę jako przedsiębiorca, ale wiedząc o istnieniu konsumentów z podobnymi problemami)?
Odpowiedź: Stosowanie opłaty za wydanie duplikatu faktury nie można uznać in abstracto za działanie naruszające interes konsumentów. W zależności jednakże od okoliczności...