Notowania

Przejdź na
porady
21.03.2009 00:00

Nieodebranie zamówionego towaru

Pytanie: Klient na podstawie faktury proforma przelał mi zaliczkę na poczet wykonania bramy. Bramę wykonałem, on zapłacił resztę i otrzymał bramę. Następnie zażyczył sobie kolejną bramę i znów na...

Podziel się
Dodaj komentarz

Pytanie: Klient na podstawie faktury proforma przelał mi zaliczkę na poczet wykonania bramy. Bramę wykonałem, on zapłacił resztę i otrzymał bramę. Następnie zażyczył sobie kolejną bramę i znów na podstawie faktury proforma zapłacił zaliczkę. Jednak gdy druga brama była już gotowa, odmówił zapłaty reszty kwoty z faktury proforma, już nie chcąc tej drugiej bramy. Ja oczywiście poniosłem koszty produkcji i nie jestem w stanie sprzedać tej bramy komuś innemu gdyż jak wiadomo, bramy produkowane są według indywidualnej specyfikacji. Będzie więc leżeć u mnie nadając się tylko na złom. Wiem już, że w takiej sytuacji mam prawo żądać od klienta zapłaty reszty faktury proforma (pomimo że on nie chce tej bramy). Czy zanim wystosuję wezwanie do zapłaty i zanim skieruję pozew do sądu, to czy powinienem mu wyznaczyć dodatkowy termin do zapłaty i odbioru bram? Czy jeśli tak, to może to być zarazem wezwanie przedsądowe zawierające stosowny rygor?

Odpowiedź: Stosownie do art. 643 kc, zamawiający obowiązany jest odebrać dzieło, które przyjmujący zamówienie wydaje mu zgodnie ze swym zobowiązaniem. W sytuacji, gdy...

Tagi: porady, porady prawne, prawo, prawo cywilne
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz