Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Naprawa własna budynku objętego rękojmią

0
Podziel się:

Pytanie: Firma zakupiła lokal użytkowy od dewelopera. Developer przy sprzedaży pisemnie oświadczył iż przekazuje lokal bez wad fizycznych i udziela na niego 3 letniej rękojmi. Po 3-ch miesiącach...

Pytanie: Firma zakupiła lokal użytkowy od dewelopera. Developer przy sprzedaży pisemnie oświadczył iż przekazuje lokal bez wad fizycznych i udziela na niego 3 letniej rękojmi. Po 3-ch miesiącach eksploatacji nastąpiła awaria ukrytej nad podwieszanym sufitem instalacji wodnej lokalu użytkowego - trójnik - połączenie się rozszczelniło a woda zalała w części lokal użytkowy i sufit podwieszany. Nabywca odebrał od dewelopera lokal wykończony pod klucz - instalacja wodna jak i sufit podwieszany były elementem stałym zakupowanego lokalu. Nabywca w swoim zakresie nic nie zabudowywał. Pogotowie wspólnoty mieszkaniowej zlokalizowało awarię, wycinając w miejscu przecieku część sufitu podwieszanego aby dotrzeć do tej instalacji i zobaczyć co się tam dzieje. Następnie specjalista przysłany przez dewelopera dokonał naprawy połączenia-zacisnął prasą trójnik, ale pozostawił powycinane w suficie podwieszanym otwory i uszkodzony sufit. Mimo upływu czasu deweloper nie naprawia uszkodzonego wskutek awarii sieci wodociągowej
sufitu. Czy jeśli wezwany pisemnie deweloper w ciągu 7 dni (upłynęło już 10 dni od zaistnienia awarii i wezwania go w drodze ustnej-był na miejscu) nie dokona naprawy sufitu w lokalu możemy zlecić dokonanie naprawy innej firmie, a kosztami jej obciążyc dewelopera?

Odpowiedź: Jeśli jest to lokal użytkowy, to zakładamy, iż jest wykorzystywany w ramach działalności gospodarczej nabywcy, a zatem nie mamy tu do czynienia ze sprzedażą...

porady
porady prawne
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)