Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Gwarancja a niezgodność towaru

0
Podziel się:

Pytanie: Konsument zlecił firmie serwisowej płatną naprawę komputera i zgodził się na wykonanie naprawy polegającej m.in. wymianie płyty głównej komputera i na udzieloną 3 miesięczna gwarancję na...

Pytanie: Konsument zlecił firmie serwisowej płatną naprawę komputera i zgodził się na wykonanie naprawy polegającej m.in. wymianie płyty głównej komputera i na udzieloną 3 miesięczna gwarancję na wykonaną usługę i wymienione części. Należy zauważyć, że później reklamowana płyta główna nie została sprzedana jako towar, a tylko jako element wykonywanej usługi oraz to, że działa tylko po prawidłowym zainstalowaniu w komputerze, a źródło jej uszkodzenia może wynikać z niesprawności innych układów tego komputera. Po upływie 3 miesięcznego okresu gwarancji komputer uległ uszkodzeniu i został przekazany na naprawę płatną do tej samej firmy serwisowej. Firma serwisowa wykonała diagnozę i wycenę naprawy - okazało się, że niezbędna będzie naprawa płyty głównej tego komputera. Konsument odrzucił tę wycenę i wówczas wystąpił z żądaniem wymiany płyty głównej z tytułu niezgodności towaru z umową, gdzie w przysługuje mu 24 miesięczny termin reklamacji (Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej), a nie z
tytułu udzielonej mu gwarancji, która już upłynęła. Czy firma serwisowa może odmówić żądaniu klienta (bezpłatna wymiana) z uwagi na to, że wg nas nie była to sprzedaż towaru (o czym jest mowa w Ustawie), a jedynie usługa polegająca na montażu części komputerowej tj. płyty główna? Czy część komputerowa, która jest instalowana w komputerze i jest sprzedawana w ramach usługi wykonywanej naprawy jest towarem (konsumpcyjnym) w rozumieniu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, a wobec tego można ją reklamować w okresie 24 miesięcy?

Odpowiedź: Podstawowym problemem w tej sytuacji jest, czy można tą sytuację zakwalifikować jako umowę sprzedaży (płyty głównej, połączoną z jej montażem), czy...

porady
porady prawne
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)