Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

błędny przelew bankowy

0
Podziel się:

Pytanie: Osoba złożyła pod koniec roku 2011 dwa zlecenia przelewu kilkutysięcznych kwot w swoim banku do innego banku.
...

Pytanie: Osoba złożyła pod koniec roku 2011 dwa zlecenia przelewu kilkutysięcznych kwot w swoim banku do innego banku. Jeden na swoje konto, drugi na konto swojej matki. Przelewy zostały dokonane. Jak się później ( po kilku miesiącach) okazało, z winy banku (awaria systemu) oba przelewy zostały zdublowane, w wyniku czego na konta odbiorców trafiły podwójne sumy. Przelewy zostały skonsumowane przez odbiorców (wydane na codzienne potrzeby) zanim bank upomniał się u obu odbiorców o zwrot przelanych kwot. Powstała sytuacja w której odbiorcy nie mają z czego oddać. Jak wygląda sytuacja prawna odbiorców?- Czy w takiej sytuacji bank, który ze swojej winy doprowadził do zaistniałej sytuacji ma podstawę prawną ( jaką?) dochodzenia zwrotu nadpłaty, a odbiorcy mogą się jakoś bronić przed żądaniem zwrotu?

Odpowiedź: Należy w pierwszej kolejności wskazać, że pojęcie \"winy\" Kodeks Cywilny, co do zasady łączy z pojęciem szkody, względnie nienależytego wykonania zobowiązania....

porady
prawo
prawo cywilne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)