Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
czechy
04.12.2014 18:48

Usuną reklamę obrażającą Polaków w Czechach?

Autorom reklamy jest bardzo przykro, iż spot został negatywnie odebrany.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Vlastula/CC BY-NC-SA 2.0/Flickr)

Operator komórkowy w Czechach T-Mobile poinformował w czwartek, że rozważa usunięcie z mediów reklamy obrażającej Polaków. To reakcja na ogłoszony dzień protest ambasady RP w Pradze.

_ - Ponieważ relacje z Polską są dla nas bardzo ważne, prezes (T-Mobile) zaproponował pani ambasador osobiste spotkanie. Rozważamy też możliwość zdjęcia reklamy _ - przekazała rzeczniczka firmy Martina Kemrova w oświadczeniu przesłanym PAP.

Podkreśliła, że autorom reklamy jest bardzo przykro, iż spot został negatywnie odebrany przez Polaków, a polska ambasador w Pradze odebrała go jako dyskryminujący.

_ - Naszym celem w żadnym przypadku nie było w jakikolwiek sposób poniżanie Polaków ani ściąganie na nich uwagi. Bardzo cenimy sobie dobre stosunki z Polską i nie zamierzamy ich naruszać _ - napisała Kemrova.

Jednocześnie zwróciła uwagę, że specyficzne poczucie humoru, przerysowania i absurdalne żarty są stałym elementem spotów reklamujących operatora. Kemrova przypomniała również, że w poprzednich kampaniach reklamowych można odnaleźć również odwołania do innych grup społecznych, np. rowerzystów czy kulturystów.

Rzeczniczka powiedziała, że podobne przerysowania są z powodzeniem stosowane w czeskich reklamach. Niedawno w mediach pojawiła się słowacka reklama, które żartobliwie punktowała niektóre cechy Czechów, a mimo to spotkała się z ogólną akceptacją - dodała.

Oświadczenie zostało wydane w odpowiedzi na protest, jaki w środę wystosowała do prezesa firmy ambasador RP w Pradze Grażyna Bernatowicz. Dotyczył on reklamy, w której instruktor narciarstwa po przekroczeniu czeskiej granicy natrafia na przebranego za drzewo Polaka. Ten okazuje się obwoźnym handlarzem sprzedającym różnego rodzaju buble. Po krótkiej wymianie zdań prowadzonej łamaną polszczyzną narciarz wymienia u polskiego handlarza telefon na nowy, ale ten natychmiast się psuje. W tym czasie Polak znika i jest już za późno na wycofanie się z transakcji. W tym czasie lektorka przekonuje, że korzystniejsze będzie skorzystanie z usług operatora.

Pavel Brabec ze stowarzyszenia czeskich agencji reklamowych przyznał, że reklama T-Mobile najprawdopodobniej nie spodobałaby mu się, gdyby był Polakiem, oraz że przedstawianie grup narodowościowych w reklamie to delikatna kwestia.

Czytaj więcej w Money.pl
Reklama T-Mobile obraża Polaków. Zobacz Zespół prasowy firmy odmawia skomentowania zarówno reklamy jak i reakcji Polaków.
Do Czech pociągiem? Nie jedź. Apel kolejarzy Z powodu gołoledzi w Czechach tylko dziś do pracy i szkół nie dotarło ponad 100 tysięcy ludzi.
Komunikacyjny paraliż Czech. Stoją pociągi Lód, który zgromadził się na sieci trakcyjnej, uniemożliwił ruch pociągów i tramwajów na terenie praktycznie całych Czech.
Polska reklama jest słaba. Dlaczego? Kot Przybora, współautor kampanii między innymi dla Frugo, opowiada o kryzysie w branży.
Tagi: czechy, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, prawo, wiadmości
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz