Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Reklama T-Mobile obraża Polaków. Ambasada protestuje

0
Podziel się:

Zespół prasowy firmy odmawia skomentowania zarówno reklamy jak i reakcji Polaków.

Reklama T-Mobile obraża Polaków. Ambasada protestuje
(Printscreen z https://www.youtube.com/watch?v=z8kQgksX4ZM)

Ambasada RP oficjalnie zaprotestowała przeciwko obrażaniu Polaków w czeskiej reklamie. Chodzi o spot jednego z operatorów komórkowych, który prezentuje Polaków jako złodziei i oszustów.

_ Reklama telewizyjna "T-mobile - w naszej klasie jest najlepiej: klasa na nartach" była dla mnie przykrym zaskoczeniem. Stanowczo protestuję przeciwko takim połączeniom, które w sposób uproszczony i skandalizujący prezentują Polaków _ - napisała ambasador RP w Pradze Grażyna Bernatowicz w liście do prezesa spółki T-Mobile Czechy Milana Vasziny.

W liście ambasador Bernatowicz ostro krytykuje produkcję tego spotu. _ Jestem przekonana, że jest on niezgodny z wszelkimi zasadami reklamy, etyki medialnej i dobrego smaku, ale przede wszystkim szkodzi dobrym relacjom polsko-czeskim, które wiele osób po obu stronach granicy stara się budować _.

Jednocześnie ambasador zażądała natychmiastowego zdjęcia reklamy z ramówki telewizyjnej i usunięcia jej z portali społecznościowych.

W spocie T-Mobile jeden z narciarzy po przekroczeniu czeskiej granicy trafia na przebranego za drzewo Polaka, który okazuje się być obwoźnym handlarzem sprzedającym różnego rodzaju buble. Po krótkiej wymianie zdań w łamanej polszczyźnie narciarz wymienia u polskiego handlarza telefon na nowy, który natychmiast się psuje. W tym czasie Polak znika i nie można już wycofać się z tej transakcji, a lektorka przekonuje, że rozsądniejsze będzie skorzystanie z usług operatora.

Zobacz także: Zobacz reklamę T-Mobile:

Mimo wielokrotnych prób nie udało się skontaktować z rzeczniczką operatora Martiną Kemrową. Tymczasem Czeskie Radio podało, że zespół prasowy firmy T-Mobile odmawia skomentowania zarówno reklamy jak i protestu polskiej ambasady.

Czytaj więcej w Money.pl
Polska reklama jest słaba. Dlaczego? Kot Przybora, współautor kampanii między innymi dla Frugo, opowiada o kryzysie w branży.
Krzyczące reklamy. Testosteron i adrenalina Spoty reklamowe można podzielić na różne kategorie. Jest cała masa tzw. lifestyle'owych, są te skupione na rodzinie, te które podkreślają status materialny, te które odwołują się do ważnych emocji i... te odwołujące się do pierwotnych instynktów.
Najlepsza reklama miesiąca [PLEBISCYT] Czy Onet popełnił plagiat i czemu usunięto krzyż z Giewontu?
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)