Ponad 1,2 miliona złotych - tyle będzie musiał zapłacić Bank Zachodni WBK za wprowadzanie klientów w błąd. * *Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję Prezes UOKiK.
Co bank obiecywał klientom? W ulotkach reklamowych i na oficjalnej stronie internetowej informował, że przelewy i zlecenia stałe dokonywane przez internet lub w oddziałach banku są bezpłatne.
Postępowanie przeprowadzone przez Urząd wykazało, że w danym miesiącu konsument nie płacił za przelewy wykonywane w oddziałach, ale w przypadku przelewów wykonywanych za pośrednictwem internetu bezpłatnych było tylko pierwszych pięć.
W opinii UOKiK konsumenci kierujący się wprowadzającym w błąd przekazem reklamowym mogli podjąć niewłaściwe decyzje, co do wyboru usługi. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu nałożyła na bank karę w wysokości 1 mln 278 tys. 742 zł.
Jak podał UOKiK, bank odwołał się od decyzji. W kwietniu 2011 r. argumenty UOKiK podzielił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a w lutym Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK, w tym wysokość nałożonej sankcji finansowej.
Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym. Wyrok sądu jest prawomocny.
Więcej o karach nakładanych przez UOKiK czytaj w Money.pl | |
---|---|
Opłata przygotowawcza. Jak wyrolować klienta UOKiK nałożył ponad 1,2 mln zł kary na Polską Korporację Finansową Skarbiec. | |
Kara dla jednej z największych kablówek UOKiK: Vectra ograniczała prawa klientów. Urząd nałożył na spółkę pół mln zł kary. | |
Bank ukarany za opłaty przy kredytach Santander Consumer Bank udzielając kredytów konsumenckich pobiera od klientów opłaty wyższe niż zezwalają przepisy. |