Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

BZ WBK zapłaci ogromną karę. Bo wprowadzał w błąd

0
Podziel się:

Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję UOKiK. Kara jest dotkliwa.

BZ WBK zapłaci ogromną karę. Bo wprowadzał w błąd
(materiały prasowe BZ WBK)

Ponad 1,2 miliona złotych - tyle będzie musiał zapłacić Bank Zachodni WBK za wprowadzanie klientów w błąd. * *Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję Prezes UOKiK.

Co bank obiecywał klientom? W ulotkach reklamowych i na oficjalnej stronie internetowej informował, że przelewy i zlecenia stałe dokonywane przez internet lub w oddziałach banku są bezpłatne.

Postępowanie przeprowadzone przez Urząd wykazało, że w danym miesiącu konsument nie płacił za przelewy wykonywane w oddziałach, ale w przypadku przelewów wykonywanych za pośrednictwem internetu bezpłatnych było tylko pierwszych pięć.

W opinii UOKiK konsumenci kierujący się wprowadzającym w błąd przekazem reklamowym mogli podjąć niewłaściwe decyzje, co do wyboru usługi. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu nałożyła na bank karę w wysokości 1 mln 278 tys. 742 zł.

Jak podał UOKiK, bank odwołał się od decyzji. W kwietniu 2011 r. argumenty UOKiK podzielił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a w lutym Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK, w tym wysokość nałożonej sankcji finansowej.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym. Wyrok sądu jest prawomocny.

Więcej o karach nakładanych przez UOKiK czytaj w Money.pl
Opłata przygotowawcza. Jak wyrolować klienta UOKiK nałożył ponad 1,2 mln zł kary na Polską Korporację Finansową Skarbiec.
Kara dla jednej z największych kablówek UOKiK: Vectra ograniczała prawa klientów. Urząd nałożył na spółkę pół mln zł kary.
Bank ukarany za opłaty przy kredytach Santander Consumer Bank udzielając kredytów konsumenckich pobiera od klientów opłaty wyższe niż zezwalają przepisy.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)