Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Pociąg spóźnił się? Żądaj odszkodowania

0
Podziel się:

Od 4. grudnia w UE będzie można domagać zwrotu ceny biletu. W Polsce to prawo wejdzie później.

Pociąg spóźnił się? Żądaj odszkodowania
(DaLee_pl/CC/Flickr)

Od 4. grudnia pasażerowie w Unii Europejskiej będą się mogli domagać od kolejowego przewoźnika odszkodowania za opóźnienie pociągu oraz zwrotu ceny biletu - pisze _ Gazeta Prawna _.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady, które tego dnia wejdzie w życie, wprowadza sztywne kwoty odszkodowań, które przewoźnik będzie zobowiązany zwrócić pasażerowi. Z obowiązków, jakie nakłada rozporządzenie, zostali jednak zwolnieni przewoźnicy działający na terenie Polski. W naszym kraju wejdzie ono w życie w czerwcu 2011 roku.

_ Gazeta Prawna _ pisze, że wysokość odszkodowań będzie uzależniona od długości opóźnienia pociągu. Jeśli będzie ono dłuższe na przykład niż dwie godziny pasażer otrzyma zwrot połowy ceny biletu. Poza tym w wypadku opoźnienia dłuższego niż godzina przewoźnik będzie musiał zapewnić pasażerom między innymi bezpłatne napoje i posiłki i transport zastępczy.

PKP Intercity zamiast wypłacać odszkodowania, na razie będzie oferować pasażerom zniżkowe vouchery. Firma z własnej woli wprowadzi system już od jesieni.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)