Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: media markt nie chce uznac reklamacji

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-07-08 22:36 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Paszczak
Marcin Wasilewski wrote:
>
> Użytkownik "Paszczak" napisał w wiadomości
> news:e8p3d3$45e$1@proxy.provider.pl...
> > Klient wysłał sprzęt (na gwarancji) do serwisu z prośbą o informację o
> > ewentualnych kosztach naprawy. A zatem usterka została uznana za nieobjętą
> > gwarancją i gość zapłacił :) (no bo skoro pyta o koszt naprawy, to pewnie
> > ma coś na sumieniu, a nie zawsze da się stwierdzić, czy dane uszkodzenie
> > jest z winy użykownika, czy nie :) ).
>
> Istnieje takie pojęcie jak "urwać się z choinki" do Twojego przypadku
> pasuje idealnie.

Nie bardzo Cię rozumiem... podałem przykład, jak w serwisach traktują klientów.
Co to ma do choinki? :)

P.
2006-07-09 08:19 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Szerszen

Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał w wiadomości
news:44b0135d$1@news.home.net.pl...

> Istnieje takie pojęcie jak "urwać się z choinki" do Twojego przypadku
> pasuje idealnie.

istenieje tez powiedzenie "uparty jak mul" ono z koleii pasuje do ciebie,
koles zapiaszczyl aparat i aparat szlg trafil, cykal pewnie fotki na plazy,
rece mial w piachu, w pokrowcu piach itd, niestety plaza to takie miejsce
gdzie piachu cala masa i ma on tendecnje pojawiac sie nawet w kanapkach
jesli je tam zabierzemy

mysle ze pytajacy nie oddal aparatu do serwisu wraz z cala historia tego
gdzie aparat byl i corobil, serwis sobie tego piahu tam nie wymyslil, on tam
byl, jakby bylo inaczej to bylo by to co z telefonami komorkowymi,
wymyslilby sobie "slady mikrokorozji" na elektronice czy cos rownie bystrego

w tym wypadku jest to ewidentna wina uzytkownika i nie ma o sie rozwodzic
nad spiskowa teoria dziejow

2006-07-09 12:14 Re: media markt nie chce uznac reklamacji DaNsOuNd
> w tym wypadku jest to ewidentna wina uzytkownika i nie ma o sie rozwodzic
> nad spiskowa teoria dziejow
>

pod warunkiem że w instrukcji była zawarta uwaga: NIE UżYWAć NA PLAżY
albo CHRONIć PRZED PIASKIEK. Skoro takich uwag nie było to użytkownik
miał prawo przypuszczać że wyrób jest "piaskoodporny"

Postroofki

--
nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski
contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl
2006-07-09 12:34 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Paszczak
DaNsOuNd wrote:
> pod warunkiem że w instrukcji była zawarta uwaga: NIE UżYWAć NA PLAżY
> albo CHRONIć PRZED PIASKIEK. Skoro takich uwag nie było to użytkownik
> miał prawo przypuszczać że wyrób jest "piaskoodporny"

"Chronić przed piaskiem", "Chronić przed ziemią", "Chronić przed żwirem",
"Chronić przez wodą", "Chronić przed rozpuszczalnikiem", "Chronić przed
benzyną", "Chronić przed solą", "Chronić przed pieprzem" - w ten sposób
instrukcja dla debili będzie miała 10 tomów :)

P.
2006-07-09 15:41 Re: media markt nie chce uznac reklamacji rezist.com
> pod warunkiem że w instrukcji była zawarta uwaga: NIE UżYWAć NA PLAżY
> albo CHRONIć PRZED PIASKIEK. Skoro takich uwag nie było to użytkownik

Chronic przed debilami tez nie bylo :>

--
tomek nowak
http://rezist.com
http://anvilstrike.com
http://icic.pl
2006-07-14 13:03 Re: media markt nie chce uznac reklamacji papinianus
Wszystkie te komentarze, poza tym które sporządził Pan Marcin
Wasilewski wprowadzają straszny zamęt i nie pomagają wcale autorowi
tematu, a przecież po to chyba istnieje ta grupa dyskusyjna. Wiesz jak
pomóc autorowi? To pomóż. Nie masz o tym pojęcia? Zamilcz.

Przepraszam za taki wstęp, ale bardzo nie lubię cynicznego i
ironicznego tonu dyskusji internetowych.

Co do reklamacji aparatu. Kwestie tą reguluje ustawa o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej, która zastępuje przepisy Kodeksu
Cywilnego (KC) dotyczące między innymi rękojmi i gwaracji jakości.
W reżimie sprzedaży konsumenckiej nie istnieją te pojęcia,
natomiast mówimy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.

W świetle przepisów tej ustawy sprzedawca odpowiada względem nabywcy
za istniejący w chwili sprzedaży stan niezgodności przedmiotu z
treścią umowy. Nie określa ona natomiast szczegółowo na czym ów
stan niezgodności polega. Z całą pewnością przy umowie sprzedaży
aparatu fotograficznego strony nie uzgodniły jakie właściwości
aparat będący przedmiotem sprzedaży posiadać powinien. Z tego
powodu do treści umowy należy zaliczyć wszelkie okoliczności,
które przybliżyć mogą nabywcy zasady korzystania z aparatu.
Będziemy tu mówić zatem o tym, czy aparat nadaje się do celu do
jakiego jest przeważnie używany, czy posiada właściwości
charakterystyczne dla produktów tego rodzaju, oraz czy odpowiada
oczekiwaniom dotyczącym tego konkretnego towaru. Podstawą tych
oczekiwań z pewnością będzie treść reklamy i oznakowania towaru.

Przyjmuję, że pisał Pan zgodnie z prawdą i korzystał Pan z aparatu
w sposób nie odbiegający od standardowej eksploatacji. Jeśli tak, to
jak najbardziej aparat fotograficzny, który Pan nabył okazał się
niezgodny z umową. Dlaczego? Przede wszystkim, aparat fotograficzny
jest urządzeniem, które z zasady zabierane jest na wszelkiego rodzaju
podróże, wyjazdy wakacyjne. Dla konsumenta podstawową funkcją
aparatu jest uwiecznianie miłych chwil z życia. To najbardziej typowy
sposób wykorzystania tego urządzenia. Producent ma świadomość
tego, że użytkownik będzie zabierał aparat fotograficzny na plażę
i powinien - albo zabezpieczyć go od strony technicznej przed piaskiem
plażowym, albo poinformować użytkownika o jego szkodliwym skutku.
Nie ma tutaj mowy o tym, że "użytkownik powinien o tym wiedzieć". Z
całą pewnością nie powinien, ponieważ co do zasady aparat
fotograficzny nie ulega uszkodzeniu wskutek działania dwóch, trzech
grudek piasku plażowego (nie zakopywał go Pan w ziemi? :). Ponadto
jeżeli w reklamie, bądź na opakowaniu/w instrukcji pojawiły się
zdjęcia i obrazki plaży/morza to producent sugeruje tym warunki w
jakich produkt sprawuje się prawidłowo i tym bardziej zadbać
powinien o rzetelną informację o zasadach korzystania.

Podsumowując: towar konsumpcyjny (aparat fotograficzny) jest niezgodny
z umową, ponieważ jego konstrukcja nie zapewnia możliwości
korzystania z niego w standardowych warunkach. Jeżeli w instrukcji
jednak znajdzie Pan stosowną informację to nie przysługuje Panu
prawo do reklamacji.

A teraz przejdę do tego jak wyglądać powinno owa reklamacja od
strony technicznej. Nie napisał Pan kiedy nabył aparat co znacznie
utrudnia mi zadanie. Jeżeli o niezgodności towaru z umową
zorientował się Pan w ciągu 6 miesięcy od nabycia towaru to sprawa
jest prosta. Domniemuje się bowiem, że towar był niezgodny z
treścią umowy w chwili jego wydania. To sprzedawca będzie musiał
się bronić tłumaczyć, bo Panu prawo do reklamacji przysługuje.
Jest to domniemanie prawie nie do obalenia, bo podejrzewam, że tego
rodzaju przypadłość (nieodporność na piasek) dotyczy wszystkich
produktów tej marki i serii.

Jeżeli wady ujawniły się po upływie 6 miesięcy to Pan wykazać
będzie musiał, że towar jest aktualnie niezgodny z treścią umowy
oraz że był w chwili jego wydania. Będzie to także proste do
udowodnienia z tych samych co wyżej powodów... Niezgodność
dotyczyć będzie wszystkich produktów tej marki i serii.

W drodze reklamacji może Pan domagać się w piewszym rzędzie naprawy
lub wymiany towaru na nowy. Jeżeli będzie to niemożliwe lub napotka
na trudności ciężkie do przezwyciężenia to kolejnymi uprawnieniami
będą: możliwość obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.

W każdym razie w tej sprawie i w sprawach tego rodzaju wszelkiej
pomocy udzieli Panu powiatowy rzecznik praw konsumentów. Polecam
odwiedzenie jego biura.
1 2 3 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

"Towar niezgodny z umowa" - ustawa a TV z Media Markt - pilne.

Michal 2005-10-19 16:35

ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic?

opoWYTNIJTO 2006-02-10 10:17

"Media markt - nie dla ży.ów"

Przemek R. 2006-04-08 16:56

"Media markt - nie dla ży.ów"

Przemek R. 2006-04-08 16:56

Media Markt

Mariusz Hajduk 2006-06-18 20:27

nie chca mi uwzglednic reklamacji ;((( prosze o pomoc

ilka 2006-06-24 20:49

media markt reklamacja raz jeszcze

adam158 2006-07-09 12:42

Nie chce renty

zmarekz 2006-08-31 13:48

Wyplata odszkodowania w PZU - nie chca uczciwie uznac szkody

T 2006-10-11 13:54

Sprzedawca nie chce oddac pieniedzy po uznaniu reklamacji

Jarecki 2007-04-16 19:23