poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-07-08 16:39 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Marcin Wasilewski |
Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" news:e8oej7$kfe$1@atlantis.news.tpi.pl... >> Zapewne się znajdzie w folderach producenta chociaż jedno zdjęcie z >> plaży nad morzem, czym można wykazać, że i takie użytkowanie miał >> producent na myśli. > > Rownie dobrze można by założyć ze zdjecie na plaży sugeruje, ze woda nie > powinna mu zaszkodzić No wybacz, ale urządzenia przenośne są wykorzystywane nie tylko na imieninach u cioci Krysi, ale także podczas grila, wycieczki rowerowej, podczas wyjazdu do Egiptu itd... Wcale nie mówię, że można nim kopać w piasku, czy moczyć w morzu, ale jeśli aparat na plaży był w pokrowcu, a zaszkodziło mu kilka ziarenek piasku, które tam się dostały, albo zaszkodziło mu kilka kropel wody, gdy dziecko nas chlapneło wodą to bez przesady... Producenci kuszą nas do zakupu cukierkowymi fotkami z nad morza, a potem się okazuje, że jednorazowy wypad nad morze jest dla aparatu zabójczy? To tak samo jak z komórkami, najlepsza wymówka dla serwisów, to "znaleziono ślady wilgoci w aparacie", ale do cholery, w końcu telefon komórkowy do tego służy aby z nim chodzić, a to, że u nas padają czasami deszcze to wcale takie dziwne zjawisko nie jest. Więc jestem zdania, że o ile użytkownik nie używał przedmiotu w sposób niezgodny z przeznaczeniem - np. dziecko nie bawiło się nim w piasku, to ma prawo reklamować produkt. A foldery reklamowe są tu bardzo dobrym argumentem - znajdźcie mi taki, co mówi, że nie można robić zdjęć na plaży, w słońcu..., wręcz przeciwnie tam są właśnie tego typu fotki, sugerujące jakie to cud zdjęcia będzie miał posiadacz. Czyli producent nas zachęca właśnie do takiego zachowania, a później ma pretensje o to, że ktoś robił zdjęcia na plaży? Najważniejszy jest zdrowy rozsądek, niestety serwisom często go brakuje. Dlatego jak najdalej od gwarancji zawierającej jakieś wymysły marketingowca, niezgodność z umową jest bardzo dobrą bronią na tego typu zagwostki, jak np. haracz za nieuzasadnioną reklamację. |
2006-07-08 16:47 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Marcin Wasilewski |
Użytkownik "Artur Golanski" news:fifva2hofq7iuiae34bcfgp8bekjj64uhd@4ax.com... > "Marcin Wasilewski" > >> Zawsze pozostaje niezgodność z umową. > Ale on JUŻ wybrał gwarancje i teraz bedzie trudno domniemywać, skor > jest opinia gwaranta. Jedno nie ma związku z drugim, a opinia z serwisu za wiele w sądzie znaczyć nie będzie. Jeśli mm będzie chciało taką sprawę wygrać, to będzie musiało wnioskować o powołanie biegłego sądowego. Poza tym, tu meritum nie są ziarenka piasku, a wykazanie posiadaczowi używanie wyrobu niezgodnie z przeznaczeniem. Gdyby było inaczej to producent koparek wszystkie reklamacje by odrzucał argumentując, że znaleziono ślady piasku. A producent parasolek argumentując, że produkt miał kontakt z wilgocią. Podobnież producent obuwia. Ktoś wypuszczając produkt na rynek powinien mieć świadomość, że będzie on używany w warunkach rzeczywistych, a nie w sterylnym labolatorium z filtrami przeciwpyłowymi, temp. 22 st. i wilgotnością stale na poziomie 50%. Ciekawe, kiedy producenci zaczną odrzucać reklamację argumentując, że produkt był używany, a przecież dostarczony był nowy. |
||
2006-07-08 17:45 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | HaNkA ReDhUnTeR |
Użytkownik "Marcin Wasilewski" news:44afc39e$1@news.home.net.pl... > ale jeśli aparat na plaży był w pokrowcu A byl? > że jednorazowy wypad nad morze jest dla aparatu zabójczy? Bzdura. Moj aparat przezyl niejedno. Pewnie dlatego, ze mimo wszystko nie kopałam nim w piasku. >Najważniejszy jest zdrowy rozsądek, niestety serwisom często go brakuje. W przeciwienstwie zapewne do użytkownikow? HaNkA |
||
2006-07-08 18:00 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Marcin Wasilewski |
> Bzdura. Moj aparat przezyl niejedno. Pewnie dlatego, ze mimo wszystko nie > kopałam nim w piasku. Co nie znaczy, że nie ma w nim syfu i piasku. Pomimo, że teraz działa, a nawalił by sam z siebie, to możesz być pewna, że serwis zwalił by na te zabrudzenia, podobnie jak to się dzieje z komórkami. > >>Najważniejszy jest zdrowy rozsądek, niestety serwisom często go brakuje. > > W przeciwienstwie zapewne do użytkownikow? Wybacz, ale jeśli ktoś kupuje nowy aparat prędzej uwierzę, że dba o niego przesadnie, niż w to, że poniewierał go po piasku, a przyczyna awarii jest zapewne całkiem inna, niż przedstawił to serwis. |
||
2006-07-08 20:33 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | HaNkA ReDhUnTeR |
Użytkownik "Marcin Wasilewski" news:44afd68e$1@news.home.net.pl... > Wybacz, ale jeśli ktoś kupuje nowy aparat prędzej uwierzę, że dba o > niego przesadnie, Litości, sprzet kupuje sie po to aby go uzywac, a nie trzymac za szkłem. Poza tym 700zl za cyfrówkę to niższa pólka więc tym bardziej nie ma nad czym sie trząść. > niż w to, że poniewierał go po piasku Na plazy zapewne sie pakuje taki aparacik pod koc, zeby go nie ukradli. A tam troche piasku pewnie sie znajdzie > a przyczyna awarii jest zapewne całkiem inna, niż przedstawił to serwis. Serwis zapewne wymyslil sobie ow piasek? To jakas spiskowa teoria dziejów? HaNkA |
||
2006-07-08 20:45 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Marcin Wasilewski |
Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" news:e8otld$76h$1@atlantis.news.tpi.pl... > > Serwis zapewne wymyslil sobie ow piasek? To jakas spiskowa teoria dziejów? > Doświadczenia z dnia powszedniego z polskich autoryzowanych serwisów. Proponuję pl.rec.foto, pl.misc.telefonia.gsm poczytać. Poza tym mam kolegę, który pracuje w autoryzowanym serwisie. Stały sobie 2 wieże tego samego typu, obie niesprawne, gościowi zależało na czasie to zrobili mu usługę "express" dodatkowo płatną - z drugiej wieży przełożyli to co było niesprawne w pierwszej, skasowali 200 zł, natomiast drugi nieszczęśliwy posiadacz zapłacił za wszystkie uszkodzenia ekstra. Inny przykład - oddaję służbową drukarkę do serwisu z zastrzeżeniem, że jak naprawa wyniesie ponad 120 zł, to żeby nie naprawiać. "Pech" chciał, że koszty naprawy wynosiły 118,50 zł i jak tu spiskowych teorii dziejów nie tworzyć. |
||
2006-07-08 21:51 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | gasper |
Użytkownik "Marcin Wasilewski" news:44affd2e$1@news.home.net.pl... > Inny przykład - oddaję służbową drukarkę do serwisu z zastrzeżeniem, że jak > naprawa wyniesie ponad 120 zł, to żeby nie naprawiać. "Pech" chciał, że koszty > naprawy wynosiły 118,50 zł i jak tu spiskowych teorii dziejów nie tworzyć. bo sie prosi o wycene PRZED naprawą i wtedy ją sie akceptuje w zależności od progu opłacalności (oczywiście nie podając go serwisowi) |
||
2006-07-08 22:02 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Marcin Wasilewski |
Użytkownik "gasper" news:e8p2ba$j6e$1@inews.gazeta.pl... > > bo sie prosi o wycene PRZED naprawą i wtedy ją sie akceptuje w zależności > od progu opłacalności (oczywiście nie podając go serwisowi) Co nie zmienia faktu, że w polskich serwisach, to się cuda dzieją. |
||
2006-07-08 22:09 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Paszczak |
Marcin Wasilewski > Doświadczenia z dnia powszedniego z polskich autoryzowanych serwisów. > Proponuję pl.rec.foto, pl.misc.telefonia.gsm poczytać. Poza tym mam kolegę, > który pracuje w autoryzowanym serwisie. Stały sobie 2 wieże tego samego > typu, obie niesprawne, gościowi zależało na czasie to zrobili mu usługę > "express" dodatkowo płatną - z drugiej wieży przełożyli to co było > niesprawne w pierwszej, skasowali 200 zł, natomiast drugi nieszczęśliwy > posiadacz zapłacił za wszystkie uszkodzenia ekstra. Inny przykład - oddaję > służbową drukarkę do serwisu z zastrzeżeniem, że jak naprawa wyniesie ponad > 120 zł, to żeby nie naprawiać. "Pech" chciał, że koszty naprawy wynosiły > 118,50 zł i jak tu spiskowych teorii dziejów nie tworzyć. Klient wysłał sprzęt (na gwarancji) do serwisu z prośbą o informację o ewentualnych kosztach naprawy. A zatem usterka została uznana za nieobjętą gwarancją i gość zapłacił :) (no bo skoro pyta o koszt naprawy, to pewnie ma coś na sumieniu, a nie zawsze da się stwierdzić, czy dane uszkodzenie jest z winy użykownika, czy nie :) ). P. |
||
2006-07-08 22:19 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Marcin Wasilewski |
Użytkownik "Paszczak" news:e8p3d3$45e$1@proxy.provider.pl... > Klient wysłał sprzęt (na gwarancji) do serwisu z prośbą o informację o > ewentualnych kosztach naprawy. A zatem usterka została uznana za nieobjętą > gwarancją i gość zapłacił :) (no bo skoro pyta o koszt naprawy, to pewnie > ma coś na sumieniu, a nie zawsze da się stwierdzić, czy dane uszkodzenie > jest z winy użykownika, czy nie :) ). > Istnieje takie pojęcie jak "urwać się z choinki" do Twojego przypadku pasuje idealnie. |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
"Towar niezgodny z umowa" - ustawa a TV z Media Markt - pilne. |
Michal | 2005-10-19 16:35 |
ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic? |
opoWYTNIJTO | 2006-02-10 10:17 |
"Media markt - nie dla ży.ów" |
Przemek R. | 2006-04-08 16:56 |
"Media markt - nie dla ży.ów" |
Przemek R. | 2006-04-08 16:56 |
Media Markt |
Mariusz Hajduk | 2006-06-18 20:27 |
nie chca mi uwzglednic reklamacji ;((( prosze o pomoc |
ilka | 2006-06-24 20:49 |
media markt reklamacja raz jeszcze |
adam158 | 2006-07-09 12:42 |
Nie chce renty |
zmarekz | 2006-08-31 13:48 |
Wyplata odszkodowania w PZU - nie chca uczciwie uznac szkody |
T | 2006-10-11 13:54 |
Sprzedawca nie chce oddac pieniedzy po uznaniu reklamacji |
Jarecki | 2007-04-16 19:23 |