Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Rekompensaty dla klientów Cyfrowego Polsatu. Jest decyzja UOKiK

27
Podziel się:

Konsumentom przysługuje rekompensata od Cyfrowego Polsatu w zakresie trzech pierwszych faktur zawierających opłaty za aktywowane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe - przekazał w czwartek UOKiK. Chodzi o "Ochronę Internetu" i "Serwis IPLA 3 z 3".

Rekompensaty dla klientów Cyfrowego Polsatu. Jest decyzja UOKiK
Klienci Cyfrowego Polsatu nie zostali poinformowani o dodatkowych opłatach. UOKiK uznał, że należą im się rekompensaty (Adobe Stock)

Jak ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe.

Reklamacje mają być w całości uwzględnione

Na tym etapie spółka nie pytała konsumentów o zgodę na ich włączenie, a w opinii UOKiK już wtedy powinna uzyskać wyraźne pozwolenie na ich aktywowanie i wiążące się z nimi opłaty, naliczane po bezpłatnym okresie promocyjnym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Koniec z nabieraniem klientów. Nowy rok i nowe przepisy to prawdziwa rewolucja

Jak poinformowano, program antywirusowy "Ochrona Internetu" oraz usługa odtwarzania materiałów audiowizualnych na różnych urządzeniach "Serwis IPLA 3 z 3" były składową częścią większości ofert promocyjnych i konsumenci nie mogli z nich zrezygnować podczas zawierania umowy, niezależnie od tego, czy byli nimi zainteresowani.

Jak zaznaczono, taką możliwość mieli dopiero po zawarciu umowy. "Co więcej, to na konsumentach ciążył obowiązek wyłączenia usług dodatkowych przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich, aby uniknąć wiążących się z nimi płatności" stwierdził UOKiK.

Prezes Urzędu nałożył na Cyfrowy Polsat obowiązek wykonania złożonego przez niego zobowiązania. Jak poinformowano, "konsumentom przysługuje rekompensata w zakresie trzech pierwszych faktur zawierających opłaty za aktywowane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe, o ile zrezygnowali z nich przed otrzymaniem czwartej takiej faktury".

Ponadto Spółka ponownie rozpatrzy i uwzględni w całości złożone dotychczas reklamacje. Zobowiązanie Cyfrowego Polsatu dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów - przekazał UOKiK. Dodano, że Cyfrowy Polsat ma poinformować o decyzji Prezesa UOKiK abonentów w indywidualnej korespondencji oraz na stronie internetowej spółki i prowadzonych przez nią profilach w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter).

Opłaty muszą być przez konsumenta zaakceptowane

Zdaniem Urzędu konsumenci powinni mieć rzeczywistą możliwość wyboru i oceny, czy dana usługa jest im potrzebna i czy chcą ponosić koszty związane z jej uruchomieniem.

- Opłaty wykraczające poza uzgodnione świadczenie główne, w przypadku Cyfrowego Polsatu poza abonament za usługę dostępu do internetu, muszą zostać przez konsumentów jasno i wyraźnie zaakceptowane najpóźniej w chwili zawierania umowy - wyjaśnia prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Urząd poinformował, że decyzja jest nieprawomocna, a "Cyfrowy Polsat rozpocznie realizację swojego zobowiązania w terminach określonych w decyzji po jej uprawomocnieniu się".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(27)
Polwin
rok temu
W canal+ też zeszli na dno. Chyba nikomu na kliencie nie zalezy.
serock
rok temu
Trzeba zarabiać na datki dla PiS.
Mieciu
rok temu
Reklama,reklama, reklama i coś tam coś tam.Umowa z tym operatorem to obciach.
TakJest
rok temu
Polsat. To filmy w przerwach miedzy reklamami .
żałosne
rok temu
w orange nie pracują doradcy !!! tylko pracownicy!!!!! nie są doradcami bo nie doradzają!!!!!
...
Następna strona