Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Kontrowersyjny zakaz w TVP? Jest reakcja. "Zamach na ład medialny w Polsce"

20
Podziel się:

Przyszła koalicja rządząca chce głęboko zreformować funkcjonowanie Telewizji Publicznej. Jednym z pomysłów jest odcięcie TVP od wpływów z reklam. Przeciwko takiemu rozwiązaniu opowiedziała się większość Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ocenia go jako "zamach na ład medialny w Polsce".

Kontrowersyjny zakaz w TVP? Jest reakcja. "Zamach na ład medialny w Polsce"
TVP bez wpływów z reklam? KRRiT: zamach na ład medialny w Polsce (East News, Jacek Dominski/REPORTER)

Jeden z punktów umowy koalicyjnej dotyczy naprawy mediów publicznych. Przyszła koalicja chciałaby ich odpolitycznienia i przywrócenia podstawowych zasad pluralizmu. Dyskusja na ten temat obejmuje również kwestię finansowania Telewizji Polskiej. Pojawił się postulat wycofania TVP z rynku reklamowego lub przynajmniej znacznego ograniczenia jej obecności w tym obszarze – podał jako pierwszy "Dziennik Gazeta Prawna".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rząd Tuska zacznie od cięć? Prof. Orłowski: to bajki, słowo się rzekło

TVP bez reklam? "Zamach na cały ład medialny w Polsce"

Stanowisko do tego pomysłu wydała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. KRRiT pisze w nim, że "stanowczo protestuje przeciwko zapowiadanym przez polityków opozycji planom pozbawienia mediów publicznych udziału w rynku reklamowym".

Środki pozyskane w ten sposób media publiczne przeznaczają na realizację misji jako uzupełnienie abonamentu. Plany takie, oddając wszystkie dochody z reklam mediom komercyjnym, w przypadku ich zrealizowania, stanowią zamach na cały ład medialny w Polsce – twierdzi KRRiT.

Pod stanowiskiem nie ma jednak podpisów wszystkich członków Rady. Podpisali się pod nim: przewodniczący KRRiT Maciej Świrski, zastępca przewodniczącego dr Agnieszka Glapiak, członek KRRiT dr hab. Hanna Karp, członek KRRiT Marzena Paczuska.

Eksperci o pomyśle odcięcia TVP od reklam

Z informacji "DGP" wynika, że partie tworzące nową większość sejmową rozważają możliwość telewizji publicznej bez reklam. Koncepcja ta jest także przewidziana w programie reform opracowanym przez grupę ekspertów, w skład której wchodzą m.in. Jan Dworak, były prezes TVP i przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, prof. Stanisław Jędrzejewski z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Tadeusz Kowalski, prof. Uniwersytetu Warszawskiego i członek KRRiT (to on nie podpisał się pod stanowiskiem Rady).

Katarzyna Baczyńska, szefowa działu mediów w agencji One House, w rozmowie z dziennikiem stwierdziła, że mogłoby to prowadzić do historycznej podwyżki cen czasu antenowego. Brak zasobów reklamowych w TVP mógłby spowodować efekt domina, który zburzyłby obecne relacje cenowe w całym sektorze.

Podwyżka w telewizjach mogłaby wynieść kilkadziesiąt procent – oceniła z kolei w rozmowie z "DGP" Joanna Nowakowska, analityczka w agencji Wavemaker (GroupM). Byłoby to spowodowane ogromnym zapotrzebowaniem reklamodawców na czas antenowy, podczas gdy możliwości zaspokojenia tego popytu byłyby coraz mniejsze.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(20)
Gxdffmn
4 miesiące temu
W Polsce media powinny być tylko niemieckie z potwornie dużym abonamentem po to by sąsiedzi mieli tv za darmo tak działa polityka gospodarczą UE
Karol
5 miesięcy temu
Oj będziecie mogli reklamować ...ale nie spółki Skarbu Panstwa Złota żyła się zesrała ...
Brawo
5 miesięcy temu
Bardzo dobrze, nagrabili miliardy z naszychnpodatków na sianie propagandy to teraz trzeba im zabrać. BONIM SIĘ NALEŻY za sianie kłamstw i nienawiści.
widzimy
5 miesięcy temu
Totalna Targowica nienawidzi POLSKICH mediów!
BasiaK
5 miesięcy temu
Jaką szują trzeba było być, żeby tak jak Czabański wstąpić do PZPR w roku 1967!