Money.pl

Prawo

Akty prawne

Ujednolicone akty prawne

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów
Sygnatura:Dziennik Ustaw 2004 nr 184 poz. 1904
Tytuł:Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów
Data ogłoszenia:2004-08-25
Data wejscia w życie:2004-09-25
Data ujednolicenia:2008-05-29

1904

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 3 sierpnia 2004 r.

w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów

Na podstawie art. 22 ust. 8 ustawy z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. Nr 199, poz. 1936) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa szczegółowy tryb wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzory:

1) dyplomu nurka III, II, I klasy i nurka saturowanego;

2) dyplomu kierownika prac podwodnych II i I klasy;

3) świadectwa operatora systemów nurkowych;

4) książeczki nurka;

5) dziennika prac podwodnych.

§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „ustawie”, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych.

§ 3. Dyplom nurka III, II, I klasy, nurka saturowanego, kierownika prac podwodnych II i I klasy, świadectwo operatora systemów nurkowych i książeczkę nurka wystawia się w języku polskim i języku angielskim.

§ 4. 1. Do wniosku o wydanie dyplomu lub świadectwa, o których mowa w § 1, załącza się:

1) dokumenty potwierdzające spełnienie warunków określonych w art. 20 ustawy;

2) dokumenty, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy;

3) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm;

4) kopię stron dowodu osobistego lub paszportu zawierających nazwisko i imię, datę i miejsce urodzenia;

5) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu.

2. Osoba ubiegająca się o wydanie dyplomu nurka do wniosku załącza ponadto kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych.

3. Wzory dyplomu nurka III, II, I klasy, nurka saturowanego, kierownika prac podwodnych II i I klasy oraz świadectwa operatora systemów nurkowych określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 5. 1. Książeczka nurka jest dokumentem potwierdzającym przebieg pracy zawodowej.

2. Książeczkę nurka wydaje się na wniosek zainteresowanej osoby. Do wniosku załącza się:

1) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm;

2) kopię dyplomu nurka;

3) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych;

4) dowód wniesienia opłaty za wydanie książeczki nurka.

3. Wzór książeczki nurka określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

§ 6. 1. W przypadku utraty dyplomu, świadectwa lub książeczki nurka ich posiadacz zawiadamia Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni, zwanego dalej „dyrektorem urzędu”, oraz składa pisemne oświadczenie, w którym podaje przyczyny utraty dokumentu.

2. Dyplom nurka podlega wymianie w przypadku:

1) uszkodzenia w stopniu utrudniającym posługiwanie się tym dokumentem;

2) zmiany imienia lub nazwiska posiadacza;

3) upływu terminu ważności dokumentu.

3. Dyplom kierownika prac podwodnych, książeczka nurka i świadectwo operatora systemów nurkowych podlegają wymianie w przypadku:

1) uszkodzenia w stopniu utrudniającym posługiwanie się tymi dokumentami;

2) zmiany imienia lub nazwiska posiadacza.

4. Książeczka nurka podlega wymianie także w przypadku, gdy brak jest w niej miejsca na dokonywanie wymaganych wpisów.

5. W przypadku wymiany książeczki nurka dyrektor urzędu lub osoba przez niego upoważniona odciska na trzeciej stronie książeczki nurka prostokątny stempel o wymiarach 90 mm x 30 mm, w kolorze czerwonym, o treści „ANULOWANO” i zwraca dokument posiadaczowi.

6. (uchylony).

§ 7. 1. Dziennik prac podwodnych jest dokumentem potwierdzającym przebieg wykonanych prac podwodnych.

2. Właściwy miejscowo urząd morski albo urząd żeglugi śródlądowej, rejestrując dziennik prac podwodnych, wpisuje na stronie tytułowej nazwę i adres organizatora prac podwodnych, numer dziennika oraz miejsce i datę dokonania rejestracji, potwierdzając wpis pieczęcią rejestrującego organu oraz podpisem osoby upoważnionej.

3. Dziennik prac podwodnych powinien być oprawiony, mieć ponumerowane i przesznurowane strony.

4. Zapisany dziennik prac podwodnych urząd, o którym mowa w ust. 2, oznacza jako „nieważny” i zwraca organizatorowi prac podwodnych albo upoważnionemu kierownikowi prac podwodnych.

5. Wzór dziennika prac podwodnych określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: K. Opawski

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2004 r. (poz. 1904)

Załącznik nr 1

WZORY DYPLOMÓW NURKA III, II, I KLASY, NURKA SATUROWANEGO, KIEROWNIKA PRAC PODWODNYCH II i I KLASY ORAZ ŚWIADECTWA OPERATORA SYSTEMÓW NURKOWYCH

(PDF)

WZÓR DYPLOMU NURKA SATUROWANEGO

(PDF)

Załącznik nr 2

WZÓR KSIĄŻECZKI NURKA

(PDF)

Załącznik nr 3

WZÓR DZIENNIKA PRAC PODWODNYCH

(PDF)



1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).