Money.pl

Prawo

Akty prawne

Monitor Polski

Monitor Polski - M.P. rok 1993, nr 24, poz. 242
Monitor Polski - rok 1993, nr 24, poz. 242
Tytuł:Zarządzenie Ministra Finansów z dnia 12 maja 1993 r. w sprawie zasad i trybu zwrotu podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego przedstawicielstwom dyplomatycznym, urzędom konsularnym i członkom ich personelu oraz innym osobom zrównanym z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych.
Organ wydający:Minister Finansów
Status aktu prawnego:Uchylony
Data wydania:1993-05-12
Data wejscia w życie:1993-07-05
Data obowiązywania:1993-07-05
Treść dokumentu:  pobierz treść dokumentu

Publikowane akty nie są źródłem prawa. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią, na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. "O ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych" (Dz.U. 2000 r. Nr 62, poz. 718) akty prawne ogłaszane i wydawane w Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim. Money.pl nie ponosi odpowiedzialności za skutki działań podjętych w oparciu o udostępnione publikacje.
Pełna treść dokumentu: Monitor Polski - rok 1993, nr 24, poz. 242
Na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 i Nr 28, poz. 127) zarządza się, co następuje:


§ 1. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
  1)  uprawnionych przedstawicielstwach - należy przez to rozumieć obce przedstawicielstwa dyplomatyczne i urzędy konsularne, którym przysługuje zwrot podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego na podstawie porozumień międzynarodowych lub zasad wzajemności.
  2)  członkach personelu misji - należy przez to rozumieć członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, a także inne osoby zrównane z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są obywatelami polskimi i nie mają stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  3)  podatkach - należy przez to rozumieć podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy,
  4)  urzędzie skarbowym - należy przez to rozumieć Drugi Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście,
  5)  fakturze - należy przez to rozumieć rachunek (fakturę) określony w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 i Nr 28, poz. 127).

§ 2. 1. Zwrot podatków przysługuje uprawnionemu przedstawicielstwu oraz członkom personelu misji z tytułu nabycia towarów lub usług w ilości (wartości) wynikającej z umowy międzynarodowej, prawa wzajemności lub zwyczaju międzynarodowego stosowanego przez państwo obce wobec polskich przedstawicielstw lub członków ich personelu.
2. Informację o ilości (wartości) towarów lub usług, których nabycie uprawnia do zwrotu podatków, Minister Spraw Zagranicznych przekazuje uprawnionym przedstawicielstwom oraz urzędowi skarbowemu.

§ 3. 1. Zwrot podatków zawartych w cenach towarów nabytych przez uprawnione przedstawicielstwa oraz członków personelu misji obejmuje:
  1)  kwotę podatku od towarów i usług określoną w fakturze,
  2)  kwotę podatku akcyzowego:
a)    dla paliw silnikowych - wynikającą z przeliczenia stawki ustalonej w zł/t na stawkę w zł/l przy uwzględnieniu ciężaru właściwego poszczególnych rodzajów paliw,
b)    w pozostałych przypadkach - wynikającą z zastosowania stawki obowiązującej w dniu dokonania zakupu.
2. Jeżeli na podstawie odrębnych przepisów poszczególne towary podlegają opodatkowaniu według różnych stawek podatku akcyzowego, zwrot podatku następuje przy zastosowaniu stawki najwyższej.

§ 4. 1. Dokumentem stanowiącym podstawę do obliczenia podatków podlegających zwrotowi uprawnionemu przedstawicielstwu lub członkom personelu misji jest faktura wystawiona przy zakupie towarów.
2. Faktura wystawiana jest w trzech egzemplarzach.
3. Oryginał faktury wraz z kopią otrzymuje nabywca.

§ 5. 1. Wniosek w sprawie zwrotu podatków przekazywany jest przez uprawnione przedstawicielstwo do urzędu skarbowego.
2. Wniosek w sprawie zwrotu podatków powinien określać:
  1)  kwotę podatków, o której zwrot ubiega się uprawnione przedstawicielstwo oraz członkowie personelu misji, z wyszczególnieniem kwot podatków związanych z nabyciem towarów lub usług na cele służbowe lub prywatne,
  2)  numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot podatków.
3. Do wniosku powinny zostać dołączone:
  1)  wykaz towarów lub usług nabytych na cele służbowe przez uprawnione przedstawicielstwo,
  2)  lista członków personelu misji, którym przysługuje zwrot podatków z tytułu nabycia towarów lub usług na cele prywatne, wraz z wykazem poszczególnych towarów lub usług oraz kwot podatków przypadających do zwrotu,
  3)  oryginały faktur.
4. Wnioski składane są za okresy kwartalne.

§ 6. 1. Zwrotu podatków dokonuje urząd skarbowy na rachunek bankowy wskazany we wniosku, o którym mowa w § 5, w terminie trzydziestu dni od dnia jego otrzymania.
2. W razie powstania uzasadnionych wątpliwości dotyczących sporządzonego wniosku, urząd skarbowy przekazuje wniosek wraz z załączonymi dokumentami Ministrowi Spraw Zagranicznych do zaopiniowania.

§ 7. Jeżeli towar zostaje zwrócony, a nabywca żąda zwrotu zapłaconej ceny, sprzedawca zwraca należność pod warunkiem otrzymania od nabywcy kopii faktury; o dokonanym zwrocie sprzedawca informuje urząd skarbowy, przekazując równocześnie otrzymaną od nabywcy kopię faktury.

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 5 lipca 1993 r.

Monitor Polski nr 24 z 1993 roku - pozostałe dokumenty:
  • Adres publikacyjny: