Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Zatrudniony na umowę o pracę wystawia fakturę

0
Podziel się:

Pytanie: Jeden z naszych pracowników został zatrudniony 1 stycznia 2007 r. na umowę o pracę na czas nieokreślony. Równolegle prowadzi on wciąż jednoosobową działalność gospodarczą, którą rozpoczął...

Pytanie: Jeden z naszych pracowników został zatrudniony 1 stycznia 2007 r. na umowę o pracę na czas nieokreślony. Równolegle prowadzi on wciąż jednoosobową działalność gospodarczą, którą rozpoczął zanim został zatrudniony w naszej firmie. Przed styczniem 2007 r. wystawiał nam faktury za swoje usługi związane z nadzorem budowlanym. Rok temu między naszymi firmami został podpisany kontrakt na obsługę zrealizowanej przez naszą firmę inwestycji. Chodziło o nadzór w okresie zgłaszania wad (okres trwa 12 miesięcy i upływa we wrześniu 2007). Czynności te nie weszły w zakres obowiązków jaki został przypisany pracownikowi w aktualnej umowie o pracę. Tym bardziej, że przy realizacji tego kontraktu współpracował on ze specjalistami różnych branż, którzy za swoje świadczenia wystawiali faktury na jego firmę. Pracownik prowadzi działalność gospodarczą na zasadach ogólnych, a z podatku rozlicza się w sposób progresywny (nie liniowo). Obsługa inwestycji w okresie zgłaszania wad prowadzona jest przez niego na własnym
sprzęcie i na jego własną odpowiedzialność. Czy pracownik ten, mając podpisaną z naszą firmą umowę o pracę od stycznia 2007 r., może wystawić nam dziś fakturę z tytułu realizacji kontraktu zawartego we wrześniu 2006 r.?

Odpowiedź: Artykuł 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie różnicuje stosunek pracy i pozarolniczą działalność gospodarczą jako różne...

prawo podatkowe
porady
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)