Notowania

prawo podatkowe
02.03.2009 00:00

Zasady ogólne a koszty aktu i odsetki

Pytanie: Nawiązując do pytania "Najem - zasady ogólne a koszty aktu i odsetki" z dnia 19.02.2009 chciałbym doprecyzować: Jasne dla mnie jest: "Zatem dopiero po podpisaniu aktu notarialnego będzie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Pytanie: Nawiązując do pytania "Najem - zasady ogólne a koszty aktu i odsetki" z dnia 19.02.2009 chciałbym doprecyzować: Jasne dla mnie jest: "Zatem dopiero po podpisaniu aktu notarialnego będzie można ustalić wartość początkową lokalu (w skład której wejdzie również wynagrodzenie notariusza) i będzie można rozpocząć amortyzację lokalu." Poniżej napisane jest: "Zatem odsetki od kredytu zaciągniętego na zakup środka trwałego naliczone do dnia przekazania środka trwałego do używania powiększą wartość początkową środka trwałego" i tutaj prosiłbym o doprecyzowanie "do dnia przekazania środka trwałego do używania" - czy to jest właśnie moment podpisania aktu notarialnego, czy to jest odbiór techniczny? Jak mam postępować teraz, nie mając nadal podpisanego aktu notarialnego, a otrzymując już wynagrodzenie z tytułu najmu - czy mam płacić zaliczki w wys. 18%, obliczone na podstawie całej kwoty czynszu? Chociaż biorąc pod uwagę poniesione koszty związane z zakupem wyposażenia, zapewne nie miałbym czego
opodatkowywać. Proszę o potwierdzenie, że powiększając koszty notarialne związane z zakupem mam brać jedynie kwoty netto (bez VAT)? Mam jednak nadzieję, że amortyzuje się cenę brutto nabycia mieszkania od dewelopera? Jest to mieszkanie nowe, na które rzeczywiście jest nałożony VAT.

Odpowiedź: Momentem przekazania do użytkowania dla celów amortyzacji z pewnością nie jest odbiór techniczny lokalu od dewelopera. W przypadku nowego lokalu należy uznać,...

Tagi: prawo podatkowe, porady, porady prawne, prawo
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz