Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Wpisanie w KPiR wystawionych faktur zaliczkowych

0
Podziel się:

Pytanie: Moja firma podpisała umowę na wykonanie usługi informatycznej z kontrahentem na ogólną kwotę 10.000zł. Usługa miała być wykonana w przeciągu trzech miesięcy, a kontrahent miał wpłacać co...

Pytanie: Moja firma podpisała umowę na wykonanie usługi informatycznej z kontrahentem na ogólną kwotę 10.000zł. Usługa miała być wykonana w przeciągu trzech miesięcy, a kontrahent miał wpłacać co miesiąc zaliczki. Zaliczki były wpłacane, a moja firma wystawiała, zgodnie z przepisami, w miesiącu lipcu i sierpniu faktury zaliczkowe za kolejne etapy prac, a następnie w miesiącu wrześniu końcową fakturę zaliczkową po wykonaniu usługi. Kolejne kwoty brutto faktur to 2.000zł, 3.000zł oraz 5.000zł. Czyli razem to 10.000zł. W jaki sposób ująć w KPiR przychód z wystawionych przez moją firmę faktur zaliczkowych? Czy wpis do księgi powinien obejmować tylko jeden zapis informujący o sumie wystawionych faktur zaliczkowych, czy trzy zapisy obejmujące kolejne faktury (2.000zł, 3.000zł i 5.000zł)? Jeżeli miałby to być jeden wpis, to co należy wpisać w odpowiednich rubrykach KPiR (chodzi o mi generalnie o rubrykę "data" oraz "nr dowodu księgowego")?

Odpowiedź: W podatku od towarów i usług sprawa wygląda inaczej niż w przypadku książki przychodów i rozchodów - i te dwa aspekty trzeba rozróżnić.
Jeżeli przed...

prawo podatkowe
porady
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)