Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Ujawnienie środków trwałych w ewidencji

0
Podziel się:

Pytanie: Zgłosiła się do nas firma na PKPiR + VAT (apteka). Firma działa od 2003 r. Dotychczasowe biuro nie prowadziło jej ewidencji środków trwałych. Firma natomiast posiada zarówno meble, jak i...

Pytanie: Zgłosiła się do nas firma na PKPiR + VAT (apteka). Firma działa od 2003 r. Dotychczasowe biuro nie prowadziło jej ewidencji środków trwałych. Firma natomiast posiada zarówno meble, jak i sprzęt komputerowy, apteczny, oprogramowanie, itp. Większość została zakupiona w 2003 r. Środki trwałe są na stanie firmy, lecz nie ma dokumentów źródłowych (firma przechowuje faktury 5 lat). Aktualnie firma kupiła kolejny środek trwały. Chcemy go wpisać do ewidencji. Chcielibyśmy wykazać w ewidencji również pozostały majątek trwały który firma posiada. Firma zrobiła inwentaryzację środków trwałych. Spisała majątek jaki w chwili obecnej posiada. Nie ma jednak faktur na zakup tego majątku oraz nie ma wartości. W jaki sposób ująć ten majątek posiadany przez tą firmę w środkach trwałych - nie mając faktur zakupu? Nie mamy pewności czy w roku 2003 był ujęty ten majątek w kosztach firmy.

Odpowiedź: Zgodnie z art. 22g ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,...

prawo podatkowe
porady
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)