Pytanie: Prowadzimy niewielką fundację zarejestrowaną w KRS, także w rejestrze przedsiębiorstw. W związku z zakończeniem roku kalendarzowego i obrachunkowego zarząd winien złożyć szereg sprawozdań rocznych i deklaracji podatkowych do różnych organów, takich jak np. KRS czy Urząd Skarbowy. Kwestie te uregulowane są różnymi aktami prawnymi. Wydaje mi się, że je znam, ale nie jestem pewien, czy wiem o wszystkich. Odpowiedź częściową dotycząca obowiązków niepodatkowych już otrzymałem. Ponawiam pytanie dotyczące części podatkowej. Nasza fundacja nie jest organizacją pożytku publicznego i w roku ubiegłym nie wykonywała żadnych operacji gospodarczych, pomimo takiej możliwości. W jakim terminie i w jakim składzie (zawartości) należy złożyć sprawozdanie podatkowe do urzędu skarbowego. Wdzięczny będę za podanie aktu prawnego (i jego oznaczeniem typu ustawa z dn. art. nr...), z którego to wynika, oraz konkretnego przepisu. W praktyce istnieją trudności z dotarciem do tych aktów, jeżeli nie zna się więcej
szczegółów.
Odpowiedź: Fundacja – jako osoba prawna – jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i musi wypełniać obowiązki wynikające z ustawy z dnia 15 lutego...