Pytanie: Jestem Polakiem, ale mieszkam (pewnie ne stałe) za granicą. Dotychczas wszlekie moje polskie zobowiązania podatkowe (np. z tytułu wynajmowanego mieszkania) rozliczałem w Polsce w urzędzie odpowiednim dla mojego ostatniego miejsca zamieszkania w Polsce. Gdzieś słyszalem jednak, że istnieje jakiś specjalny urząd w Warszawie, w którym powinny się rozliczać takie osoby, jak ja, czyli Polacy zamieszkali za granicą. Czy swoje ewentulane polskie rozliczenia podatkowe mam rozliczać z urzędem właściwym dla mojego ostatniego miejsca zamieszkania w Polsce, czy z jakimś specjanym urzędem, który zajmuje się takimi sprawami?
Odpowiedź: W przedstawionej sprawie należy odnieść się do przepisów ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r. nr8, poz. 60, ze zm.) oraz przepisów...