Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Najem - zasady ogólne a koszty aktu i odsetki

0
Podziel się:

Pytanie: W roku 2007, jako osoba prywatna, zawarłem z deweloperem umowę na zakup mieszkania. Zakup mieszkania jest finansowany kredytem bankowym. Klucze do mieszkania otrzymałem w listopadzie 2008 r.,...

Pytanie: W roku 2007, jako osoba prywatna, zawarłem z deweloperem umowę na zakup mieszkania. Zakup mieszkania jest finansowany kredytem bankowym. Klucze do mieszkania otrzymałem w listopadzie 2008 r., po czym od razu przystąpiłem do jego wykończenia. Podpisałem umowę najmu i od lutego 2009 r. przebywają w nim już najemcy. Niestety wciąż nie mam podpisanego aktu notarialnego (i nie wiem, kiedy to nastąpi). Zdecydowałem się rozliczać z podatku na zasadach ogólnych, korzystając również z amortyzacji wg stawki 1,5%. Z tego co się orientuję, to także koszty aktu notarialnego powiększają mój środek trwały (jako koszty związane z nabyciem środka). Jednak, jak wspomniałem, nie jest on jeszcze podpisany, a w niedługim czasie będę już musiał odprowadzić miesięczną zaliczkę do US - jak rozwiązać ten problem? Czy będę mógł powiększyć wartość amortyzowanego środka trwałego już po rozpoczęciu amortyzacji? Jak to wykonać (może amortyzacja kwartalna / roczna)? Z kolei, czy poniesione przeze mnie wydatki na ratę
odsetkową zaciągniętego kredytu również powiększają wartość amortyzowanego środka trwałego? Do którego momentu? Do stycznia 2009 r. włącznie? Czy z kolei od lutego 2009 r. (miesiąc, w którym rozpoczął się najem)
mogę wysokość raty odsetkowej traktować jako koszt uzyskania przychodu i wprowadzać ją w comiesięczne wydatki?

Odpowiedź: Lokal mieszkalny może podlegać amortyzacji jako środek trwały, o ile stanowi własność lub współwłasność podatnika. Lokal stanowi własność podatnika...

prawo podatkowe
porady
porady prawne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)