Pytanie: Mam taki zapis dokładnie w umowie najmu lokalu handlowego: Najemcę obciążają wszystkie opłaty związane z eksploatacją przedmiotu najmu, w tym koszty utrzymania i eksploatacji objętego umową lokalu w szczególności koszty: energii elektrycznej, wody, gazu, co., wywozu śmieci telefonu. Koszty naliczane przez wspólnotę X, koszty będą refakturowane co miesiąc według wskazań liczników, kosztów naliczanych przez wspólnotę X proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokalu. Firma od której najmuje lokal wystawia mi fakturę za wodę gaz co etc. Oprócz tego na osobnej fakturze wystawia mi pozycję taką cytuję: "koszty zarządu nieruchomością wspólną za miesiąc....: Wydaje mi się ze zgodnie z treścią umowy która zacytowałem wyżej nie powinienem płacić tej faktury. Czy mam rację? Dodam ze gdy się dowiadywałem w spółce X co to jest za pozycja poinformowano mnie że są to opłaty na artykuły biurowe wynagrodzenie zarządu i osób pracujących w spółce.
Odpowiedź: Odnosząc się zaś do samego zapisu umowy – już w treści tego zapisu czytamy, że najemcę obciążają w szczególności wyliczone koszty. Sformułowanie...