Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Bankowy arbitraż konsumencki

0
Podziel się:

Pytanie: Konsumenci niezadowoleni z wyniku rozpatrzenia reklamacji przez bank mogą złożyć skargę do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego działającego przy Związku Banku Polskich. Na stronie Arbitra...

Pytanie: Konsumenci niezadowoleni z wyniku rozpatrzenia reklamacji przez bank mogą złożyć skargę do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego działającego przy Związku Banku Polskich. Na stronie Arbitra można przeczytać m.in. \"Jeżeli jednak klient przegra, to przysługuje mu normalne dwuinstancyjne postępowanie sądowe. Wówczas rozstrzygnięcie Arbitra obie strony mogą potraktować jako opinię prawną.\" Jaka podstawa prawna reguluje działanie Arbitra? Czy konsument, który przegrał i decyduje się pójść do sądu może liczyć na rozpoznanie sprawy \'od zera\' jak sugeruje to wpis na stronie Arbitra czy też jest to już tylko skarga na orzeczenie sądu polubownego ze wszystkimi swoimi ograniczeniami?

Odpowiedź: Działanie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego jest regulowane aktami wewnętrznymi Związku Banków Polskich, którego uchwała określa m.in. regulamin Arbitrażu...

porady
prawo
prawo bankowe
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)