Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Umowa użyczenia nieruchomości gminnej

0
Podziel się:

Pytanie: Zgodnie z art 18 ust.2 pkt 9 lit a do wyłącznej kompetencji rady miejskiej należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy przekraczających zakres zwykłego zarządu, w tym m.in....

Pytanie: Zgodnie z art 18 ust.2 pkt 9 lit a do wyłącznej kompetencji rady miejskiej należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy przekraczających zakres zwykłego zarządu, w tym m.in. wydzierżawiania lub wynajmowania na czas nieoznaczony lub gdy suma okresów poprzednich przekracza 3 lata. Jedną z form przekazywania nieruchomości w użytkowanie są również umowy użyczenia czyli oddawane w bezpłatne użytkowanie , zawierane na czas oznaczony przekraczający 3 lata. Dodatkowo również w gminie nie została przyjęta uchwała o określeniu zasad gospodarowania nieruchomościami komunalnymi w związku z czym wyłącznie rada jest kompetentna do podejmowania pewnych wiążących decyzji majątkowych. Czy w podanym przypadku Wójt, Burmistrz, Prezydent miasta jest uprawniony do zawierania takich umów (użyczenia na okresy dłuższe niż 3 lata) bez uzyskania wcześniejszej zgody rady miejskiej pomimo że umowa użyczenia nadaje takie same uprawnienia do dysponowania gruntem jak umowa dzierżawy czy najmu - korzystając z
uprawnień nadanych mu w art 30 ustawy o samorządzie gminnym.

Odpowiedź: Z art. 18 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. nr 142 z 2001 r., poz. 1591 ze zm.) wynika domniemanie kompetencji na rzecz rady gminy....

porady
prawo administracyjne
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)