Pytanie: W dniu 29.12.2008 napisałam skargę do PIP, w której prosiłam o przeprowadzenie kontroli w pewnej firmie wg właściwości rzeczowej i miejscowej. Głównie chodziło mi o brak utrzymania właściwej temperatury wewnątrz pomieszczeń produkcyjnych i handlowych. Kontrolę przeprowadzono 19 stycznia br i 21 stycznia otrzymałam pismo, zdawkowo informujące iż w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami zastosowano środki prawne określone w ustawie o PIP i Kodeksie pracy. Do dnia dzisiejszego sytuacja np. względem temperatury wewnątrz pomieszczeń nie zmieniła się. Chciałabym wiedzieć, czy jako wnioskodawca przeprowadzonej kontroli mogę żądać uszczegółowienia jej przeprowadzenia, tzn. czy mogę prosić o pisemne szczegóły pokontrolne, co stwierdzono i jakie zalecenia wydano? Nie jestem w żaden sposób związana z firmą kontrolowaną.
Odpowiedź: Stosownie do art. 44 ustawy regulującej zasady działania PIP, pracownicy wykonujący czynności kontrolne są odpowiedzialni za sumienne wykonywanie swoich obowiązków,...