Pytanie: Statut powiatu stanowi, że: Dokumentami wynikającymi z wykonywania zadań publicznych powiatu są: 1) protokoły z sesji rady wraz z załącznikami, 2) uchwały rady, 3) protokoły z posiedzeń komisji rady wraz załącznikami, 4) wnioski i opinie komisji, 5) interpelacje radnych oraz pisemne odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, 6) protokoły z posiedzeń zarządu wraz załącznikami, 7) uchwały zarządu, 8) zarządzenia starosty. Ustawa o dostępie do informacji publicznej nie jest do końca jasna w kwestii zakresu obowiązku publikacji w BIP. Obowiązek publikacji wynika również zapewne z innych aktów prawnych, np.: obowiązek publikacji oświadczeń majątkowych. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jakiegoś zestawu obowiązkowych informacji jakie winna publikować gmina czy starostwo. Jeśli taki zestaw informacji został opracowany lub wynika z orzecznictwa to proszę o jego wskazanie, jeśli nie to proszę o informację, czy wszystkie z wymienionych wyżej dokumentów muszą być obowiązkowo publikowane w BIP oraz o
wskazanie i przypisanie podstawy prawnej (konkretnego przepisu ustawy) obowiązku publikacji dla każdego z nich.
Odpowiedź: Prawo do informacji publicznej obejmuje m.in. uprawnienie do wglądu w dokumenty urzędowe. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej dokumenty...