Pytanie: Prowadzę działalność gospodarczą. Zamówiłem towar u mojego dostawcy w Chinach. Towar został przywieziony przez firmę kurierską bezpośrednio do mojej firmy. Do paczki dostawca dołączył fakturę. Niestety dołączona faktura była błędna, o mniejszej wartości. W środku paczki znajdowała się odpowiednia faktura, jednakże w związku z fakturą, na której była niższa należność za towar, paczka przeszła odprawę celną zbiorową w Belgii. Nie mogę sprzedać towaru, gdyż nie jest on dopuszczony do obrotu. Posiadam oświadczenie dostawcy, w którym pisze, że się pomylił. Czy mogę wnioskować do urzędu celnego o naliczenie opłat celnych oraz o bezzwłoczne zwolnienie przesyłki i dopuszczenie towaru do obrotu? Proszę o przytoczenie odpowiednich przepisów.
Odpowiedź: Dział III Wspólnotowego Kodeksu Celnego zawiera postanowienia odnoszące się do towarów wprowadzanych na obszar celny Wspólnoty do czasu otrzymania przeznaczenia...