Klauzule niedozwolone UOKiK
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
1830 |
2010-01-25 |
XVII AmC 589/09 "Organizator przyjmuje reklamacje w formie pisemnej w terminie do 7 dni od dnia zakończenia imprezy."
|
Turystyka |
1829 |
2010-01-25 |
XVII AmC 588/09 "Organizator zastrzega sobie prawo podniesienia ceny w przypadku zmiany kosztów organizacyjnych (kursy walut, koszty paliwa itp.) powyżej 5%. Podwyższenie ceny nie może być podane przez Uczestnika jako powód rezygnacji bez...
|
Turystyka |
1828 |
2010-01-25 |
XVII AmC 587/09 "W przypadku rezygnacji lub zmiany terminu zostaną naliczone potrącenia od ceny końcowej zamówionych świadczeń, tj.: - do 45 dni przed rozpoczęciem pobytu 5% - pomiędzy 44 a 31 dniem poprzedzającym przyjazd 10% - pomiędzy 30 a...
|
Turystyka |
1827 |
2010-01-25 |
XVII AmC 586/09 "Organizator zastrzega sobie prawo do rozwiązywania umowy z Uczestnikiem, którego wpłaty nie zostaną przekazane terminowo przez (...) Agentów na rzecz Organizatora oraz wyłącza się od odpowiedzialności z tytułu niedotrzymania...
|
Turystyka |
1826 |
2010-01-13 |
XVII AmC 1287/09 "Pismo wysłane do Kredytobiorcy na ostatni znany Bankowi adres korespondencyjny uważa się za doręczone"
|
Usługi bankowe |
1825 |
2010-01-13 |
XVII AmC 547/09 "Organizator nie zwraca wartości świadczeń, których Uczestnik nie wykorzystał w czasie trwania imprezy z przyczyn leżących po stronie Uczestnika."
|
Turystyka |
1824 |
2010-01-13 |
XVII AmC 546/09 "Organizator zastrzega sobie prawo zmiany ceny imprezy w przypadku udokumentowanego wzrostu kursów walut, kosztów transportu, wzrostu ceł, podatków. Zmiana taka może nastąpić najpóźniej na 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy."
|
Turystyka |
1823 |
2010-01-13 |
XVII AmC 409/09 "Przedmiotem reklamacji Klientów nie mogą być zdarzenia i okoliczności, za które organizator nie ponosi odpowiedzialności i przy zachowaniu należytej staranności nie mógł ich przewidzieć (postoje na granicach, czynności celne,...
|
Turystyka |
1822 |
2010-01-13 |
XVII AmC 410/09 "Rezygnację Klient winien zgłosić w ciągu trzech dni od daty zawiadomienia przez organizatora o dokonanych zmianach. Brak rezygnacji w tym terminie uważany będzie za przyjęcie nowych warunków."
|
Turystyka |
1821 |
2010-01-13 |
XVII AmC 408/09 "Klient zobowiązany jest do pokrycia wyrządzonych przez siebie szkód w trakcie trwania imprezy w miejscu ich ich powstania (hotel, autokar, prom, itd.)"
|
Turystyka |
1820 |
2010-01-13 |
XVII AmC 614/09 "Organizator w wyjątkowych przypadkach zastrzega sobie prawo zmiany warunków zakwaterowania na takie same lub o wyższym standardzie. W takim wypadku nie stanowi to zmiany warunków Umowy."
|
Turystyka |
1819 |
2010-01-13 |
XVII AmC 613/09 "Uczestnikowi nie przysługuje zwrot równowartości świadczeń, których nie wykorzystał w trakcie trwania imprezy z przyczyn leżących po jego stronie (m. in. spóźnienie się na miejsce rozpoczęcia imprezy, przerwanie podróży, braku...
|
Turystyka |
1818 |
2010-01-13 |
XVII AmC 612/09 "Powodem odwołania imprezy może być również brak wymaganego minimum Uczestników, [...]"
|
Turystyka |
1817 |
2009-12-23 |
XVII AmC 282/09 "Podróżny z jednorazowym biletem na przejazd w relacji do 100 km, który zamierza rozpocząć przejazd ze stacji pośredniej, położonej na drodze przewozu jest zobowiązany do nabycia w kasie biletowej lub w pociągu (na zasadach...
|
Inne usługi |
1816 |
2009-12-23 |
XVII AmC 282/09 "Kasa prowadząca sprzedaż danego rodzaju biletów okresowych i innych na przejazdy wielokrotne dokonuje zwrotu należności za: całkowicie niewykorzystany bilet turystyczny. Nie zwraca się należności za bilet turystyczny po...
|
Inne usługi |