Za zepsutą sylwestrową kreację czy fryzurę, albo nawet za niezgodny z obietnicami przebieg zabawy można żądać rekompensaty - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Przedstawiciele UOKiK, że można reklamować źle wykonaną usługę fryzjerską czy krawiecką. Konsumentowi w takim wypadku przysługuje prawo do naprawy usługi, można też żądać zwrotu zapłaconej kwoty, obniżenia rachunku albo przyznania rabatu.
Urząd radzi, by w przypadku spędzania sylwestra w sposób zorganizowany, sporządzać z organizatorem na piśmie odpowiednią umowę, dokładnie określającą warunki usługi, za którą płacimy. Można w niej zawrzeć np. planowany przebieg wieczoru, liczbę dań, rodzaj i ilość napojów, a nawet rodzaj czy wykonawcę muzyki. Taka umowa ułatwi dochodzenie roszczeń w przypadku konfliktu z organizatorem zabawy.
Przedstawiciele UOKiK zwrócili uwagę, że przedsiębiorca-organizator ponosi odpowiedzialność za rzeczy pozostawione w szatni, nawet gdy nie jest płatna. Umieszczanie informacji, że _ w przypadku zaginięcia lub zniszczenia garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności _, to przykład niezgodnej z prawem praktyki - wskazali.
Urząd tłumaczył również, jak bezpiecznie postępować z materiałami pirotechnicznymi. Kupując je należy sprawdzić, czy na opakowaniu znajdują się: nazwa producenta, ostrzeżenia - np. o zachowaniu bezpiecznej odległości podczas odpalania czy nadzorze dorosłych - oraz instrukcja obsługi w języku polskim. Należy też sprawdzić, czy opakowanie nie ma żadnych wad - pęknięć, rozerwań czy wybrzuszeń.
UOKiK przypomniał, że materiały pirotechniczne można sprzedawać jedynie pełnoletnim.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/1/t40449.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/nie;daj;sie;oszukac;podczas;wyprzedazy,2,0,743938.html) | Nie daj się oszukać podczas wyprzedaży Kupując na wyprzedażach klienci mają takie same prawa, jakie podczas zwyczajnych zakupów. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/92/t126812.jpg ) ] (http://wakacje.money.pl/wiadomosci/artykul/utknales;na;lotnisku;sprawdz;czego;mozesz;zadac,113,0,740465.html) | Utknąłeś na lotnisku? Sprawdź, czego możesz żądać Nie ma znaczenia czy miałeś lecieć tanią linią, czy tradycyjną - każda musi Cię nakarmić. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/155/t99739.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/reklamacja;-;jakie;prawa;ma;klient,37,0,654629.html) | Reklamacja - jakie prawa ma klient? Klienci w pierwszej kolejności domagają się zwrotu pieniędzy. Nie zawsze jednak takie uprawnienie im przysługuje. |